کد خبر: ۲۰۳۸۸
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
دولت کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است.
به گزارش جدید پرس:

براساس این آمار جمعیت کانادا از ۳۸ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۳۸ نفر در اول ژانویه ۲۰۲۲ به ۳۹ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۴۸ نفر در اول ژانویه ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

این سال همچنین شاهد بالاترین نرخ رشد سالانه جمعیت کانادا - ۲.۷٪ - از سال ۱۹۵۷ بود.

به گفته سازمان آمار کانادا تقریبا ۹۶ درصد از رشد جمعیت به مهاجرت مربوط می شود.

این سازمان کانادا گفت که این افزایش تا حدی ناشی از تلاش‌های دولت برای جذب مهاجران به کشور برای رفع مشکل کمبود نیروی کار بوده است.

 

End of مطالب پیشنهادی

دولت اما گفت جهش تعداد مهاجران موقت یا دایم «همچنین ممکن است به معنی بروز چالش‌های بیشتری در زمینه مسکن، زیرساخت‌ها، حمل و نقل و ارائه خدمات باشد.»

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، برای جذب مهاجران بیشتر تلاش کرده است تا شکاف اقتصادی کشور را به دلیل پیر شدن نسل موسوم به «شکوفایی نوزادان» - متولد ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ - پر کند.

سال گذشته دولت برنامه‌ای را برای استقبال از ۵۰۰ هزار مهاجر در سال تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرد.

دولت کانادا همچنین افراد متاثر از درگیری‌هایی مانند جنگ اوکراین، بحران انسانی در افغانستان و زلزله سال ۲۰۲۳ ترکیه و سوریه را پذیرا شده است.

این کشور در سال ۲۰۲۲ پذیرای ۴۳۷ هزار مهاجر بوده، در حالی که تعداد ساکنان غیردائم در این کشور بیش از ۶۰۷ هزار نفر افزایش یافته است که به گفته سازمان آمار "از نظر رسیدگی سالانه به درخواست های مهاجرت رکورد می‌گذارد".

به گفته سازمان آمار به این ترتیب کانادا در میان ۳۸ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی از نظر رشد جمعیت در سال ۲۰۲۲ رتبه اول را خواهد داشت، و در میان اعضای گروه ۷ هم بیشترین رشد جمعیت را داشت.

دولت کانادا گفت: «اگر کانادا افزایش ۲.۷ درصدی را در هر سال حفظ کند، جمعیت آن در ۲۶ سال دو برابر خواهد شد.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها