کد خبر: ۱۹۶۵۹
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
آنکارا- 'احمد اوزال' فرزند مرحوم 'تورگوت اوزال' رییس جمهوری اسبق ترکیه، دست داشتن کشورهای خارجی در قتل پدرش را رد و عوامل داخلی را مسوول مرگ وی عنوان کرد.
به گزارش جدید پرس:

وی روز دوشنبه در گفت وگو  با رد دست داشتن کشورهای خارجی در قتل رییس جمهوری اسبق ترکیه گفت: آنانی که طرح سوء قصد به جان 'تورگوت اوزال' در سال 1988 را تدوین کرده بودند، پس از 2 سال او را مسموم کردند.

احمد اوزال با رد ادعاهای مربوط به اینکه مسموم کردن 'تورگوت اوزال' و قتل وی توسط کشورهای خارجی صورت گرفته است، افزود: عوامل داخلی در قتل پدرم دست داشتند و اگر آرشیوهای محرمانه دولت و ارتش ترکیه مورد بررسی دقیق قرار گیرد، راز این قتل آشکار می شود.

وی با اشاره به طرح ترور 'تورگوت اوزال' در جریان کنگره عمومی حزب 'مام میهن' در سال 1988 میلادی اظهار داشت: افرادی که در آن ترور دست داشتند، سه سال بعد، ' تورگوت اوزال ' را مسموم و به قتل رساندند.

احمد اوزال افزود: 'تورگوت اوزال ' در دوران ریاست جمهوری اش چند بار مورد سوء قصد قرار گرفت که اسناد و مدارکش در آرشیوهای محرمانه دولت و ارتش ترکیه موجود است.

لازم به ذکر است، در پی طرح ادعاهای مربوط به مسموم کردن 'تورگوت اوزال' رییس جمهوری اسبق ترکیه و قتل وی، چندی پیش اوزال نبش قبر شد و پس از بررسی نمونه های گرفته شده توسط پزشکی قانونی به وجود مواد سمی در جنازه اوزال در گزارش رسمی سازمان بازرسی ریاست جمهوری ترکیه اشاره شده است.

ادعاهای مختلفی در زمینه دست داشتن برخی دولت های خارجی در قتل 'تورگوت اوزال' در ماههای اخیر در رسانه های ترکیه منتشر شده است.

خاورم**2012** 230**1597

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها