کد خبر: ۱۹۳۸۵
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
بر اساس گزارش جدید روز جمعه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، آمار تجاوز جنسی گزارش شده در آکادمی‌های نظامی آمریکا در سال تحصیلی ۲۲-۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی یافته است.
به گزارش جدید پرس:

از آکسیوس، این گزارش نشان می‌دهد که انواع تماس‌های جنسی در مدارس ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی - هم برای مردان و هم برای زنان - افزایش یافته است.

در یک نظرسنجی انجام شده در مدارس نظامی آمریکا، بیش از یک زن از هر پنج زن (۲۱.۴ درصد) تجربه آزار جنسی را داشته‌اند.

این آمار نسبت به سال ۲۰۱۸، زمانی که آخرین نظرسنجی به دلیل محدودیت‌های کرونایی انجام شد، حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین این میزان برای مردان در سال گذشته ۴.۴ درصد بود که از ۲.۶ درصد سال ۲۰۱۸ افزایش قابل توجهی محسوب می‌شود.

پنتاگون در این خصوص اعلام کرد: این نتایج نیاز حیاتی برای ادامه اجرای اصلاحات در دست اقدام در وزارتخانه را مجدداً تائید می‌کند.

همچنین بنا برا این گزارش، مصرف الکل در ۶۰ درصد موارد تماس جنسی گزارش شده دخیل بوده است.

در همین حال، این آکادمی‌ها در مجموع ۲۰۶ گزارش تجاوز جنسی دریافت کردند که در مقایسه با ۱۶۱ گزارش دریافت شده در سال تحصیلی گذشته، افزایش اسفباری را نشان می‌دهد.

طبق بررسی، تعداد کل شکایات آزار جنسی در سه آکادمی نیز افزایش یافته و از ۳۰ مورد در سال ۲۰۱۸ به ۴۰ مورد رسیده است .

آکادمی ملی نظامی آمریکا و پس از آن آکادمی نیروی هوایی آمریکا در صدر فهرست این شکایت‌ها قرار دارند.

نیت گالبریث سرپرست دفتر پیشگیری و مقابله با تجاوزهای جنسی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: هیچ راه‌حل واحدی برای این مشکل وجود ندارد.

وی افزود: با این حال، اصلاحات عدالت نظامی، ابتکارات پیشگیرانه و بهبود مراقبت از بازماندگان که برای کل ارتش در حال انجام است، راه حلی است که برای آکادمی‌ها نیز تعیین شده است.

سال گذشته، بایدن در پی انتقادات فزاینده در مورد ناکارآمدی ارتش در جلوگیری از وقوع سوءرفتار جنسی، فرمان اجرایی را امضا کرد که آزار جنسی را بر اساس قانون یکپارچه عدالت نظامی، جرم محسوب می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها