کد خبر: ۱۷۴۲۵
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
زن میانسال قصد داشت از همسر پرشک معروف انتقام بگیرد اما قاتلان مرد پزشک را به قتل رساندند.
به گزارش جدید پرس:

همدست این متهم پیشتر به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود اما زن آمر قتل به رأی صادره اعتراض و دیوان عالی کشور نیز اعتراض او را قبول کرده بود اما در نهایت مجرم شناخته و به 20 سال حبس محکوم شد.

 

پرونده قتل رئیس سابق بیمارستان فیروزگر سال 98 به جریان افتاد. زمان حادثه صدای شلیک چند گلوله در خیابانی در بالای شهر تهران خبر از جنایتی پیچیده به ماموران داد. شاهدان به پلیس گفتند عاملان قتل پس از شلیک سوار خودرو متواری شدند.

ماموران پلیس که در محل حاضر شده بود با پیکر خونین دکتر محمود باستانی ۶۲ساله که مشاور عالی رئیس بیمارستان فیروزگر بود روبه‌رو شدند.

همسر مقتول که هراسان بود به ماموران گفت: من و همسرم در خانه تنها بودیم که صدای زنگ در شنیده شد و مردی که لباس آبی بر تن داشت خودش را مامور سازمان آب معرفی کرد. همسرم در را برایش باز کرد اما دو مرد جوان به داخل خانه حمله‌ور شدند و به همسرم شوکر زدند. آنها با همسرم درگیر شدند و همسرم روی مبل افتاد که با تهدید مرا به داخل اتاق بردند و از من خواستند جعبه جواهرات را به آنها بدهم. من ترسیده بودم و جواهراتم را به آنها دادم. همان موقع همسرم مقابل در رفته بود تا از همسایه کمک بگیرد که مردان مسلح با او درگیر شدند و با شلیک گلوله او را در پاگرد ساختمان کشتند.

 

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداخت و شماره پلاک خودرویی را که متهمان با آن گریخته بودند به دست آورد.

در بررسی‌های بعدی مشخص شد دکتر محمود باستانی و همسرش از مدتی قبل با عروس خانواده‌شان به نام فریبا اختلاف داشتند و فریبا به تازگی از برادر زن دکتر باستانی جدا شده بود.

با این اطلاعات فریبا ۵۰ساله بازداشت شد و به اجیر کردن سه مرد برای قتل مادر شوهر و خواهر شوهرش که همسر دکتر محمود باستانی بود اعتراف کرد.

 

او گفت: من و همسرم همیشه با هم اختلاف داشتیم. ما اختلاف سنی زیادی با هم داشتیم و همسرم به بیماری ام‌اس مبتلا بود. همسرم هم‌سن پدرم بود و من علاقه‌ای به او نداشتم. رفتارهای مادر و خواهرشوهرم باعث شد اسفندماه سال گذشته از هم جدا شویم. دختر ۲۳ساله‌ام با من زندگی می‌کرد اما من به فکر انتقام افتادم و تصمیم گرفتم مادر و خواهرشوهر سابقم را بکشم؛ اما مردانی که برای قتل اجیر کرده بودم اشتباهی شوهر خواهرشوهرم را کشتند.

با اطلاعاتی که ماموران پلیس به دست آورده بودند سه روز بعد سه قاتل اجاره‌ای ردیابی و بازداشت شدند و در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها