کد خبر: ۱۶۴۸۵
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
جوانی که در جریان سرقت از یک زن جوان در خانه‌اش مامور کلانتری را به قتل رسانده بود، به قصاص محکوم شد.
به گزارش جدید پرس:

 صبح یکشنبه ۱۳ شهریور امسال گزارش سرقت از خانه‌ای در محدوده خیابان نامجو به پلیس اعلام شد. مرد جوانی که با پلیس تماس گرفته بود گفت: دقایقی پیش پیامکی از خواهرم دریافت کردم که نوشته بود دزدی به خانه‌اش رفته و او را داخل اتاق حبس کرده و در حال سرقت از خانه است.

پس از این گزارش مأموران کلانتری ۱۰۶ نامجو به محل که ساختمانی ۶ طبقه بود اعزام شدند اما یکی از مأموران به نام استوار امیر کیوانلو در راه‌پله‌ها با سارق ۲۱ساله به نام محسن روبه‌رو شد و زمانی که قصد داشت او را دستگیر کند سارق با چاقو ضربه‌ای به سینه استوار کیوانلو زد و او را به شهادت رساند با این حال متهم قبل از فرار از سوی پلیس دستگیر شد.

محسن پس از دستگیری گفت: چند سالی است که هروئین و شیشه مصرف می‌کنم و در حوالی میدان شوش کارتن‌خواب هستم.  برای تأمین پول موادم ناچار به سرقت هستم. روز حادثه هم هروئین مصرف کرده بودم و برای سرقت به آن خانه رفتم و فکر می‌کردم کسی در خانه نیست اما وقتی متوجه شدم دختر جوانی در خانه است مجبور شدم با تهدید چاقو دست و پایش را ببندم.  بعد از آن یک ساعتی خانه را گشتم و توانستم مقداری طلا، ۲ تلفن همراه، کنسول ‌بازی و چند وسیله دیگر را پیدا و جمع کنم.

وقتی خواستم از خانه خارج شوم در راه‌پله‌ها با یک مأمور پلیس مواجه شدم و از ترسم با چاقویی که در جیبم بود ضربه‌ای به قفسه سینه‌اش زدم تا بتوانم فرار کنم اما جلوی در ساختمان گیر افتادم.
باور کنید من قصدم کشتن مأمور پلیس نبود و فقط می‌خواستم به هر قیمتی که شده از آنجا فرار کنم.

با توجه به اهمیت پرونده رسیدگی فوری و خارج از نوبت به آن در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و در کمتر از ۳ روز کیفرخواست قاتل شهید کیوانلو با صدور قرار مجرمیت صادر و برای رسیدگی به شعبه سیزدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

صدور حکم

در ابتدای جلسه اولیای دم برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کردند. سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: آن روز به خاطر مصرف مواد مخدر در حالت طبیعی نبودم و از ترس به مأمور پلیس چاقو زدم.
من شرمنده اولیای دم هستم و آماده‌ام تا قصاص شوم.

پس از اظهارات متهم و وکیل او قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده سارق را به قصاص محکوم کردند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها