کد خبر: ۱۶۴۷۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
حضور تیم ملی ایران در سال ۱۳۸۱ در مسابقات چهارجانبه هنگ کنگ که شرکت آبجوسازی کرلزبرگ اسپانسر آن بود، با حواشی بسیاری همراه بود و بزرگان فوتبال برای فروکش کردن حواشی وارد عمل شدند.
به گزارش جدید پرس:

یم ملی فوتبال ایران در سال ۸۱ شمسی به تورنمنت هنگ‌کنگ دعوت شد که به جز تیم میزبان و ایران، تیم‌های اروگوئه و دانمارک هم به این رقابت‌ها دعوت شده بودند اما قبل از اعزام تیم ملی به این رقابت‌ها، گروهی به علت حمایت مالی یک شرکت آبجوسازی از این رقابت‌ها، خواهان خودداری تیم ملی از حضور در این بازی‌ها شدند.

در آن مقطع، هدایت ایران را همایون شاهرخی برعهده داشت و ریاست فدراسیون برعهده محمد دادگان بود و قرار بود تیم ملی در اواسط فصل راهی هنگ کنگ شود و لژیونرها در این مسابقات حضور نداشتند.

بیشتر بخوانید

نوستالژی/ اشتباه نیکبخت و حرکت جوانمردانه بازیکن دانمارک 

پیشکسوتان و مسئولان مختلفی برای آرام کردن اوضاع و این که قرار نیست تیم ملی از اسپانسر خاصی حمایت کند و وجود نام این شرکت آبجوسازی روی مسابقات دلیل به معنی مکاتبات رسمی ایران با این شرکت نیست و دعوت‌نامه برای حضور در بازی‌ها مستقیما از سوی فدراسیون فوتبال هنگ کنگ ارسال شده است.

ورود کفاشیان برای آرام کردن اوضاع

علی کفاشیان، معاون ورزشی سازمان تربیت بدنی در آن مقطع در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: فدراسیون فوتبال هنگ‌ کنگ به مناسبت سال نو هر ساله مسابقات چهار جانبه‌ای را برگزار می‌کند و در این راستا فدراسیون فوق از تیم ملی فوتبال ایران نیز دعوت به عمل آورده‌ است. با این توصیف مشخص شد که هیچ اسپانسر خاصی از تیم ملی ایران دعوت به عمل نیاورده است. اسپانسرهای موجود به تیم برگزار کننده (هنگ‌کنگ) وابسته هستند و یکی از این شرکت‌ها، شرکت تولید مشربات الکلی است. اسپانسر فوق به فدراسیون فوتبال ما ارتباطی ندارد. حضور تیم ایران در این مسابقات به معنای حمایت کردن از اسپانسرهای خارجی تورنمنت نیست و تنها به دعوت نامه‌ی فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ مربوط می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها