کد خبر: ۱۶۰۱۵
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
دانشمندان اخیرا نمونه اولیه رباتی را ساخته‌اند که مانند شخصیت «تی-۱۰۰۰» (با بازی رابرت پاتریک) در فیلم نابودگر ۲ قابلیت تغییر شکل دارد و می‌تواند پس از نابودی، دوباره خود را به شکل اول دربیاورد.
تعداد بازدید : 6
به گزارش جدید پرس:

شاید زمانی که جیمز کامرون، ترمیناتور ۲ را در سال ۱۹۹۱ می‌ساخت گمان نمی‌کرد که ۳۲ سال بعد شخصیت منفی فیلم او به واقعیت تبدیل شود.

دانشمندان اخیرا نمونه اولیه رباتی را ساخته‌اند که مانند شخصیت «تی-۱۰۰۰» (با بازی رابرت پاتریک) در فیلم نابودگر ۲ قابلیت تغییر شکل دارد و می‌تواند پس از نابودی، دوباره خود را به شکل اول دربیاورد. این رباتِ یک‌سانتیمتری از ماده مخصوصی ساخته شده که براحتی با تغییر دما از حالت جامد به مایع تبدیل می‌شود و سپس این قابلیت را دارد که خودش را از نو بسازد.

 در ویدئویی که از قابلیت تغییر شکلِ این ربات کوچک منتشر شده، این ربات برای عبور کردن از میان نرده‌ها تغییر حالت داده و در آنسوی نرده‌ها دوباره به حالت اول بازمی‌گردد.

دانشمندان معتقدند این ربات می‌تواند برای عیب‌یابی درونی سیستم‌ها و همچنین در پزشکی برای انتقال دارو یا تجهیزات خاص به نقاط دوردست بدن یا برای خارج کردن یک جسم خارجی از داخل معده یا روده‌ها کاربردهای زیادی داشته باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها