کد خبر: ۱۵۷۶
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهک بندی‌های یارانه، ایرادات زیادی دارد، گفت: اطلاعات زیادی به بنده رسیده است که حتی در مواردی، یارانه بازنشسته‌ها و کسانی که وام ۳۰۰ میلیونی گرفته بودند را هم قطع کردند و اگر وزیر موافقت کنند، باید شاخص‌های دهک بندی افراد را بروز کنیم.
به گزارش جدید پرس:

ولی اسماعیلی، در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان گفت: در این رابطه ۲ مساله مطرح است اولا حقوق بازنشستگان، افزایش سالانه‌ای مثل کارمندان داشته باشد که اعمال می شود؛ اما مساله مهم دوم ساماندهی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری است. سال قبل با کمک دولت، در رابطه با همسان سازی حقوق‌ها، ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده بازنشستگان کشوری را با شاغلان همتراز کردیم.

او ادامه داد: ضعف ما در خصصوص بازنشستگان تامین اجتماعی بود که منابع آن را نداشتیم و در بودجه امسال، ۹۰ هزار میلیارد تومان هم برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تصویب کردیم که اگر دولت تدبیر خوبی داشته باشد، می‌توانیم ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده بازنشستگان تامین اجتماعی را با شاغلان همتراز کنیم.

اسماعیلی در ادامه  در خصوص ایرادات دهک بندی یارانه‌ای، اظهار کرد: دهک بندی‌ها ایرادهای زیادی دارد و چون هیات رئیسه مسوولیت رسیدگی به آن را بر عهده بنده گذاشته، اطلاعات زیادی به دست ما رسیده است که حتی یارانه بازنشسته ها و کسانی که وام ۳۰۰ میلیون تومانی گرفته بودند را در مواردی قطع کردند و اگر وزیر رفاه موافقت کنند، باید شاخص ها را بروز کنیم. لذا به دنبال جمع بندی هستیم و در خصوص دهک های مختلف و جاماندگان یارانه تعیین تکلیف خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها