کد خبر: ۱۴۶۴۱
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
رابرت مالی در گفت‌وگو با فارین‌پالیسی با اشاره به برجام: چه طرحی برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای وجود دارد؟ آیا گزینه نظامی روی میز است؟
به گزارش جدید پرس:

اولویت ما دیپلماسی است. اثبات شده که این بهترین راه است. این پایدارترین روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. ابزارهای دیگری هم وجود دارد که ما از آنها استفاده می‌کنیم: فشار بین‌المللی از نوعی که ایران سال‌هاست آن را تجربه نکرده است. به یاد داشته باشید، در دولت ترامپ، بسیاری از کشورهای جهان، از جمله سه متحد اروپایی ما در مذاکرات، آمریکا را به همان اندازه مقصر می‌دانستند که ایران را به‌خاطر پیشرفت‌های هسته‌ای‌اش مقصر می‌دانستند. ما امروز در موقعیت بسیار متفاوتی قرار داریم و همگام با انگلستان، فرانسه و آلمان قدم برمی‌داریم. امروز اکثریت قریب به اتفاق کشورها، نه‌فقط غربی‌ها، می‌دانند که باید به ایران فشار وارد شود تا هسته‌ای‌شدن‌اش متوقف شود.

می‌توانم بگویم ما تحریم داریم، فشار داریم و دیپلماسی داریم. اگر هیچ‌کدام از اینها کار نکرد، رئیس‌جمهور گفته که به‌عنوان آخرین راه‌حل، با گزینه نظامی موافقت خواهد کرد. ولی ما در آن مرحله نیستیم و هنوز امیدواریم که راه‌های دیگری پیدا کنیم که ایران مسیر فعلی خود را تغییر دهد، زیرا برای همه بهترین راهکار خواهد بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها