کد خبر: ۱۳۲
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: با تعمیر و بازسازی بخش آسیب‌دیده خط لوله ۳۲ اینچ دریایی انتقال گاز سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی بهره‌برداری از این سکو از سر گرفته شد.
به گزارش جدید پرس:

 علی زارعی اظهار داشت: خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی، در ابتدای دی ماه سال گذشته به دلیل ایجاد نشتی در بستر دریا دچار حادثه شد و ارسال گاز و میعانات از این سکو متوقف شد.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی اسفند‌سال گذشته انجام تعمیرات و بازسازی این خط لوله ۳۲ اینچ توسط مدیریت عملیات و‌بهره برداری شرکت نفت و گاز پارس جنوبی در قالب پروژه تعمیرات خط لوله دریایی به شرکت صدرا ابلاغ و پس از انجام‌ بررسی‌های فنی و مهندسی و بازرسی‌های دقیق میدانی توسط تیم شناوری شرکت صدرا و انجام مترولوژی اولیه مهندسی ساخت و نصب در دستور کار واحد تعمیرات خطوط لوله دریایی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: با تلاش متخصصان تلاشگر واحد تعمیرات خطوط لوله دریایی در شرکت صدرا‌، بازسازی بخش آسیب‌دیده این خط انجام شد و خوشبختانه پس از تعویض بخش مورد نظر و انجام تست خط، سکوی SPD16 آماده ارسال گاز به پالایشگاه خشکی شد.

زارعی اظهار کرد: خطوط لوله ۳۲ اینچ دریایی پارس جنوبی برای انتقال گاز ترش سکوها به پالایشگاه‌های خشکی طراحی شده و برای تعمیر و تعویض این خطوط از تکنولوژی فلنج‌های هوشمند استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: عملیات ساخت و تست اسپول‌های سنگین طراحی شده به طول تقریبی ۸۰ متر و وزن ۱۱۰ تن در پسکرانه شماره ۵ مجتمع بندری پارس توسط تیم صدرا انجام گرفت و با اتمام این عملیات، اسپول های ساخته شده به همراه فلنج‌های هوشمند که ساخته صنعتگران و شرکت دانش بنیان داخلی بوده است، پس از انتقال توسط بارج و شناور کشنده به موقعیت خط لوله آسیب‌دیده در خلیج فارس، با استفاده از تکنولوژی غواصی اشباع در عمق تقریبی ۶۰ متر در بستر دریا نصب و پس از انجام تست‌های مربوطه وارد مدار بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها