کد خبر: ۱۲۸۰
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
آمار استخراج رمزارز در جهان؛
با اینکه دولت چین در سال گذشته تمام عملیات رمزنگاری را در این کشور ممنوع کرد، اکنون ۲۱ درصد از کل هش ریت جهانی را در اختیار دارد.
به گزارش جدید پرس:

از آنجا که چین دوباره به عنوان یکی از بزرگترین مراکز استخراج بیت کوین در جهان ظاهر شده، دولت این کشور نتوانسته عملیات‌ ارزهای دیجیتال را به عنوان بخشی از قوانین ممنوعیت رمزارزی خود در سال گذشته حذف کند.

 

 

بر اساس گزارش ارائه شده، شاخص مصرف برق کمبریج بیت کوین (CBECI)، چین از ژانویه 2022، ماه ها پس از اینکه دولت محلی تمام عملیات رمزنگاری را در این کشور ممنوع کرد، به دومین ارائه دهنده بزرگ نرخ هش بیت کوین تبدیل شده است.

 

بر اساس داده ها، استخراج کنندگان بیت کوین در چین تا اوایل سال 2022، 21.1 درصد از کل توزیع هش ریت استخراج بیت کوین جهانی را به خود اختصاص دادند و تنها پس از ایالات متحده، که 37.8 درصد از کل نرخ هش را تا ژانویه تولید کرده بود، قرا گرفتند.

 
 

چین زمانی بزرگ‌ترین کشور استخراج‌کنننده بیت‌کوین در جهان به شمار می‌رفت و قدرت هش ریت بیت‌کوین در سال 2019 بیش از 75 درصد بود. پس از یک سری تعطیلی مزارع استخراج رمزارز در جولای و آگوست 2021، هش ریت این کشور به صفر رسید.

علیرغم ممنوعیت رمزارز در سپتامبر 2021، سهم هش ریت در آن ماه به 22.3 درصد افزایش یافت و در طول دوره مورد تجزیه و تحلیل به زیر 18 درصد کاهش پیدا نکرد.

2

میزان هش ریت بیت‌کوین در کشورهای مختلف

الکساندر نویمولر، رهبر پروژه CBECI به کوین تلگراف گفت که داده های جدید برای این نتیجه گیری کافی است که استخراج بیت کوین هنوز در چین فعال بوده و اظهار داشت: "داده‌های به دست آمده، نشان می‌دهد که استخراج بیت‌کوین در این کشور همچنان ادامه دارد. اگر چه میزان آن نسبت به گذشته کاهش یافته، اما به نظر می رسد این کشور هنوز هم میزبان حدود یک پنجم کل هش ریت جهانی است."

روسیه دیگر جزو سه ماینر بزرگ نیست

آخرین به روز رسانی CBECI همچنین نشان دهنده کاهش جزئی سهم هش ریت در قزاقستان، سومین قطب بزرگ استخراج بیت کوین در جهان است. سهم نرخ هش بیت‌کوین در قزاقستان از 18 درصد در ماه آگوست به 13.2 درصد در ژانویه کاهش یافت.

داده‌های CBECI همچنین نشان می‌دهد که محل 9 درصد از کل هش ریت مشخص نیست. کانادا و روسیه قطب های اصلی این ماینینگ هستند که به ترتیب 6.5 درصد و 4.7 درصد را به خود اختصاص داده اند.

روسیه علاوه بر اینکه از لیست سه کشور بزرگ استخراج‌کننده بیت‌کوین خارج شد، شاهد کاهش هش ریت واقعی خود از 13.6 اگزاهش بر ثانیه به 8.6 اگزاهش بر ثانیه در ماه ژانویه بود.

جورجیا، تگزاس و کنتاکی پیشتاز تولید هش ریت بیت‌کوین در ایالات متحده هستند

داده ها نشان می دهد که جورجیا، تگزاس و کنتاکی سه ایالت بزرگ را از نظر نرخ هش تشکیل می دهند که به ترتیب 32، 11.2 و 10.9 درصد را به خود اختصاص داده اند. هر سه ایالت مجموعا بیش از نیمی از نرخ هش کلی در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

داده‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های معدنی قابل توجهی را می‌توان در ایالت‌هایی مانند نیویورک، کالیفرنیا، کارولینای شمالی و واشنگتن نیز یافت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها