کد خبر: ۱۱۹۱۳
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
طلا نزدیک به پایین ترین سطح 3 هفته اخیر خود رسیده است. زیرا بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا بالاتر رفته و دلیل برای افزایش نرخ بهره بیشتر شده است.
به گزارش جدید پرس:

به دلیل افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا و نگرانی از افزایش شدیدتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، اشتهای سرمایه گذاران برای خرید طلا و سرمایه‌گذاری در این بازار کاهش کرده و قیمت طلا در نزدیکی پایین ترین سطح سه هفته اخیر خود متوقف شده است.

هر اونس طلا در 1627.98 دلار بود. اما در روز جاری این فلز گرانبها به پایین ترین حد خود از 28 سپتامبر یعنی 1621.20 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.1 درصد کاهش به 1632.70 دلار رسید. 

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و شمش با فشار قیمت دلار کاهش پیدا کرد. در همین حال، بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری نزدیک به بالاترین حد خود از اواسط سال 2008 رسید.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، گفت: «طلا همچنان آسیب پذیر است زیرا فضای تورم و نرخ بهره برای این فلز گرانبها مطلوب نیست.»

در حالی که طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم و آشفتگی‌های اقتصادی در نظر گرفته می شود، افزایش نرخ های بهره ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری این فلز با بازده صفر را افزایش داده است.  

قیمت طلا در مسیر کاهش

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها