کد خبر: ۹۲۵۰
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل یارانه هر فرد دست خودش است، هرچند اتفاقاتی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای افتاد اما به‌سرعت آرامش گرفت و با کاهش تورم این گرانی‌ها همچنان کمتر خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

محمد مخبر پیش از ظهر امروز  در ‌‌اجلاسیه جهادگران کشور‌ که همزمان با سیزدهم شهریور سالروز حضور جهادی مقام معظم رهبری در زلزله 1347  فردوس‌ در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با بیان اینکه ‌"جهاد در تمامی آثار انسان‌ها از ابتدا تا الآن به‌اشکال مختلف از جمله جهاد اکبر و جهاد اصغر تعریف شده است"، اظهار داشت: جهاد اصغر، دفاعی و نظامی و جهاد اکبر جهاد با نفس است.

وی با بیان اینکه در گفتمان و اندیشه مقام معظم رهبری یک ارتقا در این تعریف دیده می‌شود و متفاوت از تعریف جهاد در کلام و مکتوبات افراد آمده است که این مفهوم فراتر از وضعیت در دفاع و جهاد با نفس تعریف می‌شود، افزود: تعریف جهاد از دیدگاه رهبری تفاوت جدی با تعاریف مرسوم دارد و دارای جهت‌گیری خاصی است که در تمامی دوران زندگی ایشان، تبعید، مبارزه با طاغوت، جنگ تحمیلی، دوران ریاست‌جمهوری و رهبری و همه ابعاد، این مسیر و جهت‌گیری را در حرکت‌های ایشان می‌بینیم.

وی با ابراز اینکه "اگر فعالیت‌ها با آن رویکرد باشد، حرکت در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جهاد می‌شود و یک نقشه راه است که تعیین می‌کند ما چه وضعیت، موضع و حرکتی را باید دنبال کنیم"، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با جهاد اصغر و جهاد اکبر، یک جهاد کبیر را هم تعریف می‌کنند و جهاد کبیر یعنی نقشه دشمن را بشناسیم و در تقابل و خنثی‌سازی آن نقشه‌ها حرکت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه "براساس این جهت‌گیری و نقشه راه باید در فعالیت‌های اقتصادی سراغ اقتصاد مقاومتی برویم"، خاطرنشان کرد: اگر در تقابل با دشمن، نقشه‌های او را بخوانیم و حرکت ما خنثی‌سازی آن نقشه‌ها باشد، جهاد می‌شود و در مسائل امنیتی و دیپلماسی نیز همین طور است. کسی که می‌خواهد در این جریان قرار بگیرد باید بداند چه ویژگی‌هایی داشته باشد و در جریان جهادی نیز این گونه است.

مخبر با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران مستندسازی یک حرکت بزرگ جهادی در 54 سال قبل است، تأکید کرد: باید امروز را روز آغاز یک حرکت جهادی اعلام و دنبال کرد.

وی با یادآوری اینکه "جهاد کبیری که رهبر معظم انقلاب بیش از 50 سال قبل در فردوس شروع کردند امروز نیز وجود دارد و در دولت سیزدهم اولین جلسه‌ای که خدمت ایشان بودیم 2 نکته مهم فرمودند؛ یکی اینکه چشمتان به داخل باشد نه به بیرون و دوم اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها مورد توجه باشد"، اضافه کرد: باید بگوییم مقام معظم رهبری در سال 47 نیز که برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان در این منطقه حضور یافتند، نقشه دشمن را خواندند و خنثی کردند، امروز بعد از گذشت 53 سال می‌بینید برای حل معضل کشور نیز خنثی‌سازی تحریم‌ها را مورد تأکید قرار می‌دهند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها