کد خبر: ۸۳۷۱
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تلاش می شود هرچه زودتر مطالبات گندم کاران پرداخت و تسویه شود،گفت: تا پایان هفته دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب کشاورزان گندم کار بابت فروش محصول خود در طرح خرید تضمینی واریز می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

سید جواد ساداتی نژاد  در حاشیه افتتاح یک گلخانه سبزی و صیفی جات در بویین زهرا افزود: پنج هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران طی ۲ روز گذشته پرداخت شده و میزان مطالبات به کشاورزان گندم کار به ۱۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده در دولت و همت کشاورزان امسال شرایط خوبی نسبت به سال گذشته در زمینه خرید و ذخیره سازی محصول استراتژیک گندم داشتیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی و ضرورت ارتقا در این حوزه،گفت: پس از مردمی سازی یارانه ها عوارض صادرات محصولاتی مانند طیور و شیرخشک صفر شده است.

وی در ادامه با اشاره به تسهیل وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات انواع محصولات،گفت: در این راستا شیوه نامه صادرات دام زنده هفته آینده اعلام خواهد شد.

ساداتی نژاد اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده صادرات دام زنده خللی در بازار ایجاد نخواهد کرد و از آنجا که صادرات از سوی اتحادیه ها انجام می شود، تعهدات لازم برای کنترل بازار و تامین نیاز داخل پیش بینی شده است.

در این مراسم گلخانه سبزی و صیفی جات با ظرفیت حدود هزار تن و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی با اشتغالزایی برای ۲۸ نفر به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویین زهرا مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها