کد خبر: ۸۲۴۱
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
رییس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد؛
رییس سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است که با وجود تحریم‌هایی که بر خلاف روح قوانین ایکائو همواره بیشتر و گسترده‌تر شده، در حوزه تعمیر و نگه‌داری هواپیما به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کردیم و به زودی خبرهای خوبی درباره ساخت هواپیما به گوش مردم خواهد رسید.
به گزارش جدید پرس:

محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هم اکنون حدود ۳۳۰ فروند هواپیما در کشور داریم که از این تعداد ۱۷۳ فروند عملیاتی است و البته این آمار منهای بالگردهای کشور است. بنابراین تقریبا نزدیک به ۶۰ درصد از ناوگان ما فعال و بقیه آن نیز زمین‌گیر است که علت عمده آن به موتور هواپیما بر می‌گردد و بخشی از آن به تامین اقلام و قطعات دیگر بر می‌گردد.

به اعتقاد وى،  اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در این حوزه‌ها قابل اعتماد نیستند. چرا که با وجود اینکه برجام امضاء شد و قرارداد بستند و خودشان را ملزم به فروش هواپیما و قطعات کردند، اولین کاری که انجام دادند این بود که قرارداد را متوقف و خدمات پس از فروش‌شان را قطع کردند. البته ما هنوز بابت این موضوع از اروپا و از کارخانه ATR و ایرباس طلبکاریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت هواپیما در کشور نیز می‌افزاید: پلتفرم‌های مختلفی مد نظر است و هواپیمای ایران ۱۴۰ و سیمرغی که امروز به عنوان یک بازطراحی در دستور کار قرار گرفته و شروع مجدد خوبی در مجموعه اصفهان است. با هم افزایی که وجود دارد به زودی از آن مجموعه خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و می توانیم مردم را در این بخش خوشحال کنیم.

البته درباره زمان‌بندی دقیق ساخت هواپیما در حال حاضر نمی‌توان اظهار نظر کرد اما باید این طرح را ابتدا در مدل‌های دیگر و انواع دیگر آغاز کنیم و به عنوان مثال ابتدا در حوزه‌های نقشه‌برداری شناسایی، عکسبرداری، کارگو و... استفاده کنیم و وقتی یک هواپیما هزار ساعت پرواز کرد مردم به آن اعتماد می‌کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها