کد خبر: ۵۳۳۳۳
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه امروز سه‌شنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاحی برای بیرون راندن ساکنان نوار غزه و حتی کشتن آن‌ها استفاده می‌کند.

 «رامی عبده» رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه گفت غزه دچار «کمبود شدید» مواد غذایی است و میزان کمک‌های دریافتی از میانگین ۵۰۰ کامیون قبل از جنگ به کمتر از ۱۰۰ کامیون در حال حاضر کاهش یافته است.

وی افزود طی ۱۰۰ روز گذشته تنها ۵۰ تا ۱۰۰ کامیون حامل کمک به شمال غزه رسیده است و گرسنگی شدیدی در این منطقه وجود دارد و درباره همه چیز کمبود است. مردم از گرسنگی می‌میرند و بیش از نیم میلیون فلسطینی به دلیل شرایط سخت زمستانی و کمبود غذا در رنج هستند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، دشمن را تجاوزات ویرانگری را به غزه آغاز کرد که تا امروز بیش از ۲۶ هزار شهید و بیش از ۶۵ هزار زخمی برجای گذاشته و باعث ویرانی‌های عظیم و فاجعه انسانی بی‌سابقه شده است.

به نقل از سایت خبری المسیره، عبده گفت در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت غزه دچار گرسنگی شدید هستند و همه ساکنان شمال غزه با شرایط سخت قحطی روبرو هستند.

وی تصریح کرد نظامیان دشمن صهیونیستی به سوی افرادی که قصد داشتند خود را به کامیون های مواد غذایی که به تعداد اندک از جنوب به شمال وارد غزه شده بودند، برسانند، آتش گشودند و بر اثر آن تعدادی از فلسطینی‌ها به شهادت رسیدند.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه افزود: صحبت از گرسنگی عمدی به ویژه در شمال غزه است و کودکان بیشترین آسیب را از این وضعیت می‌بینند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها