کد خبر: ۵۳۱۸۲
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
قیمت دلار اکنون به مرز ۵۶ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که ابراهیم رئیسی مدعی بود قیمت دلار را به ۵۰۰۰ تومان کاهش می‌دهد.

این اظهارات ابراهیم رئیسی در زمانی است که از تصاحب کرسی ریاست جمهوری در انتخابات سال 96 ناکام مانده بود؛ زمانی که قیمت دلار به دلیل خروج ترامپ از برجام، جهش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده بود.

در آن مقطع، رئیسی با همین لب خندانی که در تصویر می‌بینید، مدعی بود کاهش قیمت دلار، کاری‌ست سهم که دولت روحانی از پس آن برنیامده اما اگر او رئیس جمهوری ایران می‌شد، قیمت دلار را به 5000 تومان کاهش می‌داد!

بررسی روند قیمت دلار در سال 97 نشان می‌دهد، دلار در بیشترین قیمت روی رقم 18 هزار و 500 تومان قرار داشته است. قیمت دلار اما تا پایان همان سال، کاهش را هم تجربه کرده و از 18 هزار و 500 تومان در مهرماه به حدود 13 هزار و 700 تومان در اسفند نیز رسیده بود.

تا مرداد سال 1400 که رئیسی به کرسی ریاست جمهوری تکیه زد، قیمت دلار به 26 هزار تومان رسیده بود. اگرچه قیمت دلار طی سه سال بعد از خروج ترامپ از برجام، رشد زیادی داشت اما دولت رئیسی هم نتوانست قیمت دلار را به 5000 تومانی که مدعی آن بود بازگرداند.

قیمت دلار سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ، مرزهای 30 هزار تومان، 40 هزار تومان و 50 هزار تومان را هم درنوردید و سطح 60 هزار تومان را هم ملاقات کرد.

حالا در آستانه ورود به سال 1403، دلار دوباره افزایشی شده و تنها در طول 20 روز، 5000 تومان رشد کرده است. آیا رئیسی هنوز هم به قیمت دلار لبخند می‌زند؟

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها