کد خبر: ۵۳۱۱۰
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ با مصرف لبنیات کافی گفت: کاهش مصرف شیر در جامعه می‌تواند منجر به کوتاهی قد در نسل جدید ایرانی‌ها می‌شود

 سید محمد طباطبایی به مناسبت پویش ملی سلامت برای اطلاع‌رسانی تغذیه سالم اظهار داشت: مصرف غذا و خوراکی و رفع گرسنگی یک نیاز حیاتی است اما مصرف مواد غذایی سالم یک هنر است. پیروی از الگوی غذایی متنوع، متعادل و متناسب، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین عوامل در حفظ سلامت است که علاوه بر حفظ و ارتقای سلامتی، می‌تواند موجب کاهش ابتلا به انواع بیماری‌ها شود.

وی ادامه داد: هر ساله پویش ملی سلامت - اطلاع‌رسانی تغذیه سالم با هدف ارتقای سطح سواد تغذیه‌ای جامعه، فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی تغذیه جامعه همچنین کاهش عوامل خطر تغذیه‌ای در سطح کشور برگزار می‌شود. براین اساس، چهاردهمین سال برگزاری این پویش در نیمه اول بهمن سال ۱۴۰۲ با هدف اطلاع‌رسانی درباره مصرف نمک تصفیه شده یددار و ارتقای دانش آحاد جامعه درباره شیر و لبنیات با دو شعار اجرا می‌شود.

طباطبایی اضافه کرد: این دو شعار «انتخاب همه - نمک کم اما تصفیه شده یددار» برای هفته نخست بهمن و «از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» برای هفته دوم بهمن؛ فرصت طلایی، ارزشمندی است تا با حساس سازی آحاد جامعه نسبت به رعایت اصول تغذیه سالم به عنوان شاه‌کلید دستیابی به سلامتی، بتوانیم با اطلاع‌رسانی صحیح، دانش تغذیه‌ای مردم را ارتقا و فعالیتهای مداخله‌ای مؤثری را انجام دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به لزوم و اهمیت مصرف لبنیات از سوی همه گروه‌های سنی اظهار داشت: شیر یک ﻏﺬﺍی ﻛﺎﻣﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﻮﺩﻥ پروتئین با کیفیت بالا، ﺍﻧﻮﺍﻉ مواد معدنی ﻭ ﻭﻳﺘـﺎﻣﻴﻦ‌ﻫـﺎ، ﻧقش مهمی ﺩﺭ ﺭﺷــﺪ ﻭ ﺣﻔﻆ ﺳﻼﻣﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ. ﺷﻴﺮ ﻭ ﻓﺮﺁﻭﺭﺩﻩ‌ﻫﺎی لبنی ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻣﻨﺒﻊ ﺗـأﻣﻴﻦ ﻛﻠﺴـﻴﻢ است ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﻥ برای ﺣﻔﻆ ﺳﻼﻣﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﺤﻜﺎﻡ ﺍﺳﺘﺨﻮان‌ها، ﺩﻧﺪﺍﻥﻫﺎ ﺗﻮﺻﻴﻪ میﺷﻮﺩ.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها