کد خبر: ۵۲۳۶۱
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
در هفته‌ای که گذشت، پنتاگون قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار با لاکهید مارتین برای ادغام «AGM-۸۸G» در هر سه نوع جت جنگنده رادارگریز «F-۳۵ Lighting II» منعقد کرد.

این ادغام به نفع نیروی هوایی ایالات متحده (پرواز با F-۳۵A)، نیروی دریایی (پرواز با F-۳۵C)، تفنگداران دریایی (پرواز با F-۳۵B و F-۳۵C) و همچنین خریداران خارجی خواهد بود.

گفتنی است که «AGM-۸۸ HARMs» طراحی شده بود تا بر روی «F-۱۶ Fighting Falcon» قرار گیرد؛ این جنگنده تنها جنگنده‌ای بود که می توانست این مهمات را حمل کند. نسخه ارتقا یافته سیستم تسلیحاتی، موشک هدایت شونده ضد تشعشع پیشرفته «AAGM-۸۸E»، با جنگنده‌های بیشتری از جمله سری «F-۳۵ Lighting II»، »F/A-۱۸ Hornet» و «Super Hornet» و «E/A» مطابقت دارد.

«AGM-۸۸ HARM» یک موشک تاکتیکی با سرعت بالا و هوا به زمین است که برای از بین بردن رادارها و سیستم‌های پدافند هوایی دشمن طراحی شده‌است؛ بنابراین این جنگنده راه را برای حملات هوایی بعدی توسط جنگنده‌های دیگر باز می‌کند.

این مهمات توسط «Raytheon» ساخته شد، اولین بار در سال ۱۹۸۴ وارد خدمت شد و هر واحد آن حدود ۲۰۰.۰۰۰ دلار قیمت دارد. می‌تواند به سرعت‌های مافوق صوت دست یابد، کلاهک انفجاری دارد و می‌تواند به اهدافی تا فاصله ۳۰ مایلی (۴۸ کیلومتری) برسد.

آمریکا دست بر جنگنده F-۳۵ برد!

اهمیت سیستم‌های جنگ الکترونیک در دنیای امروز

درگیری‌های جاری در اوکراین نشان می‌دهد که جنگ الکترونیک تا حد زیادی بخشی از جنگ مدرن است. هم ارتش اوکراین و هم نیروهای روسیه از سیستم‌های جنگ الکترونیک برای ردیابی، هدف‌گیری، اخلال و تخریب طرف مقابل استفاده می‌کنند. جنگ الکترونیک چه مختل کردن ارتباطات تاکتیکی یک جوخه روسی در دونباس باشد و چه تداخل با موجی از پهپادهای انتحاری اوکراینی، نقشی کلیدی در جنگ ایفا می‌کند.

تا به امروز پنتاگون تعداد نامشخصی «AGM-۸۸ HARM» را به کیف فرستاده‌است. تعمیرکاران اوکراینی «Su-۲۵ Frogfoot، Su-۲۷ Flanker و MiG-۲۹ Fulcrum» خود را بازسازی کرده‌اند تا با «AGM-۸۸ HARM» سازگار باشند.

آمریکا دست بر جنگنده F-۳۵ برد!

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها