کد خبر: ۵۱۹۳۳
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
تحلیلگر مصری با بیان اینکه آمریکا و انگلیس جز راهکار نظامی و حمله به دیگر کشورها، راه دیگری بلد نیستند، گفت: واشنگتن در حال حاضر درگیر دو جنگ بزرگ است که از هر دو بازنده خارج خواهد شد.

«فوزی العشماوی» تحلیلگر مصری با اشاره به حمله آمریکا و انگلیس به یمن افزود: لندن و واشنگتن از قطعنامه شورای امنیت سوء استفاده کردند. قطعنامه شورای امنیت متاسفانه تداوم سیاست های غربی است که اصل ماجرا را که اشغالگری، حمله رژیم اسرائیل به غزه و واکنش ها به این اقدامات تل آویو است، نادیده گرفته است.

این تحلیلگر مصری ادامه داد: درخواست روسیه برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت نیز تحرکی عجیب و غریب است، زیرا این کشور به قطعنامه شورای امنیت درباره یمن اعتراضی نکرده بود.

وی همچنین به موضع مصر در خودداری از ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی- غربی علیه یمن اشاره و اضافه کرد که تنها راه حل مشکلات منطقه، به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین و مهار رژیم اسرائیل است. اقدامات آپارتایدی اسرائیل عامل رنج و مصائب منطقه است.

به گفته العشماوی، راه حل، در برقراری آتش بس و رفع محاصره غزه است نه گسترش دامنه جنگ. آمریکا و انگلیس جز راهکار نظامی و حمله به دیگر کشورها و ملتها راه دیگری بلد نیستند.

این تحلیلگر مصری اضافه کرد: آمریکا با بایدن در راستای نظامی کردن کل دنیا و نه تنها دریای سرخ حرکت می‌کند. دولت این کشور در حال حاضر به همراه متحدانش درگیر دو جنگ بزرگ در آن واحد است یکی در اوکراین و دیگری در خاورمیانه و به یاری خدا از دو جنگ بازنده خارج خواهد شد، بازتاب آن به زودی نمایان خواهد شد و بایدن و وزیر خارجه او بلینکن، در انتخابات پیش رو شکست سختی خواهند خورد.

«زهدی الشامی» دیگر تحلیلگر مصری هم گفت: جنگ در تنگه باب المندب و دریای سرخ به طور مستقیم به علت جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است. بستن راه کشتی های اسرائیلی از سوی یمن، ابراز همبستگی عادی با ملتی است که مورد تجاوز قرار گرفته و اقدامی علیه متجاوز است.

برخی دیگر از تحلیلگران نیز اعلام کردند که یمن به علت موقعیت جغرافیایی نفوذناپذیر و سلحشوری مردانش، شکست ناپذیر است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها