کد خبر: ۵۰۶۲۹
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
«یان لیکان» دانشمند ارشد متا می‌گوید تروریست‌ها و برخی دولت‌ها قرار نیست با هوش مصنوعی منبع باز جهان را تسخیر کنند.

یان لیکان فکر نمی‌کند جنایتکاران و تروریست‌ها بتوانند از سیستم‌های هوش مصنوعی منبع باز برای اهداف پلید سوء‌استفاده کنند. از سوی دیگر، چنین رویکردهایی به پول و منابع زیادی نیاز دارد و تا حدی به‌راحتی دست‌یافتنی نیست.

سواستفاده از هوش مصنوعی منبع باز به راحتی مقدور نیست

یان لیکان در گزارشی که در 22 دسامبر منتشر شد گفت: «برای چنین کاری، تبهکاران باید به 2000 پردازنده گرافیکی در جایی دسترسی داشته باشند که هیچ‌کس نتواند آن را شناسایی کند. همچنین خلافکاران برای محقق ساختن چنین موضوعی، به پول کافی برای تأمین مسایل مالی و نیروهای متخصص به تعداد کافی برای انجام کار نیاز دارند.»

دانشمند ارشد متا می‌گوید کشورهای ثروتمند نیز احتمالاً نمی‌توانند راهی برای کنترل هوش مصنوعی منبع باز پیدا کنند. متا یکی از حامیان اصلی رویکرد منبع باز در توسعه هوش مصنوعی بوده است. در ماه جولای، متا Llama 2 را معرفی کرد که یک مدل عمدتاً منبع باز هوش مصنوعی است. سپس، در پنجم دسامبر، این شرکت باIBM با هدف حمایت از نوآوری‌های مربوط به هوش مصنوعی وارد همکاری شد.

یان لیکان به ادعاهایی مبنی بر اینکه هوش مصنوعی یک تهدید برای بشریت است، توجه نشان نمی‌دهد و حتی در رویداد مطبوعاتی پاریس به خبرنگاران گفت که چنین اظهاراتی به طرز عجیبی مضحک هستند. او در پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی جهان را تسخیر خواهد کرد؟ پاسخ منفی داده و می‌گوید با چنین دیدگاهی نیز موافق نیست.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها