کد خبر: ۵۰۱۰۲
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
یک شبکه آمریکایی با اذعان به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف اصلی خود در نوار غزه تاکید کرد که هیچ نشانه ای دال بر نابودی و یا شکست جنبش حماس وجود ندارد.

 شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» با پخش یک گزارش طولانی تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته است که اهداف خود را در جنگ علیه نوار غزه محقق کند.

در ادامه این گزارش با عنوان «آیا حمله اسرائیل علیه نوار غزه موفقیت آمیز بوده یا شکست خورده است؟» آمده است: اسرائیل تا به امروز در تحقق بسیاری از اهداف اصلی خود که دلیل آغاز جنگ علیه نوار غزه بوده شکست خورده است.

در گزارش مذکور در پاسخ به ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه دستاوردهای میدانی در غزه کسب کرده به نقل از افسران سابق آمریکا و کارشناسان نظامی تاکید شده است: پیشروی ارتش اسرائیل موقت است و هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه جنبش حماس در آستانه یک شکست راهبردی است وجود ندارد.

کارشناسان نظامی در گفتگو با این شبکه آمریکایی تاکید کردند: نیروهای جنبش حماس همچنان مبارزه می‌کنند و رهبران ارشد این جنبش در قید حیات هستند. هنوز ده‌ها اسیر اسرائیلی نزد جنبش حماس بوده و این جنبش همچنان تنها قدرت حاکم بر نوار غزه به شمار می‌رود. این در حالی است که اسرائیل متعهد شده بود جنبش حماس را از بین ببرد. این به معنی شکست اسرائیل است.

مایکل ناگاتا ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که ناظر نیروهای عملیات ویژه در خاورمیانه بوده در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز تصریح کرد: احتمال اینکه اسرائیل بتواند هدف راهبردی خود را یعنی نابودی حماس در نوار غزه محقق کند روز به روز در حال ضعیف شدن است.

یک مسئول صهیونیست بلندپایه در گفتگو با این شبکه آمریکایی تاکید کرد: افزایش تعداد تلفات ما و کاهش احتمال دستیابی به یک نتیجه تعیین کننده باعث خواهد شد که اسرائیل از حملات خود بکاهد. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نمی‌توانیم به شکل کنونی ادامه دهیم.

این مسئول صهیونیست اضافه کرد: ارتش اسرائیل اعلام کرده که ده‌ها تن از فرماندهان نظامی حماس را طی هفته‌های اخیر کشته است اما رئیس جنبش حماس در نوار غزه و فرمانده عالی نظامی این جنبش هنوز زنده هستند. احتمالاً اسرائیلی‌ها به این روند به عنوان یک شکست نگاه کنند.

این در حالی است که طی ساعت‌های گذشته شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد تیپ گولانی به منظور سازماندهی مجدد نیروهایش از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

عقب‌نشینی تیپ گولانی در پی ضربات سخت مقاومت و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهایش به ویژه در محله شجاعیه انجام گرفته است. رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که تیپ گولانی پس از ۶۰ روز نبرد و متحمل شدن ضربات و تلفات سنگین از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

تیپ گولانی زبده‌ترین نیروی ارتش رژیم صهیونیستی است که اشغالگران اسرائیلی برای رویارویی با مقاومت امید زیادی به آن بسته بودند.

همچنین بامداد امروز گردان‌های قسام سه تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها