کد خبر: ۴۵۰
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
عضو انجمن بلاکچین گفت: حد ضرر از واجبات معامله در رمز ارز‌هاست. افرادی که در سرمایه گذاریشان حد ضرر ندارند ممکن است کل دارایی شان را از دست بدهند.
به گزارش جدید پرس:

 مجید خاکپور گفت: حد ضرر داشتن در بورس، فارکس و ارز‌های دیجیتال دارای اهمیت است. اگر افراد دارای حد ضرر نباشد ممکن است کل داراییشان را از دست بدهند. تعیین حد ضرر در بازار ارز‌های دیجیتال به عوامل مختلفی مانند میزان سرمایه، ریسک پذیری، دیدگاه زمانی و خط روند حمایتی یا کف قیمت دارد.

او می‌گوید: یکی از فاکتور‌های تعیین حد ضرر، دیدگاه زمانی است که تعدادی از سرمایه گذاران دارای دید کوتاه مدت و تعدادی دیگر دید بلند مدت دارند. بعضی افراد یک سبد بلند مدت ۵ ساله برای خرید ارز ایجاد می‌کنند. اما تعدادی دیگر از افراد دارای دید کوتاه مدت و روزانه هستند و در طول روز بیش از ۱۲ ساعت به معامله می‌پردازند. افرادی که به تازگی علاقه‌مند ورود به بازار ارز‌های دیجتال هستند نباید با اهرم (leverage) اقدام به معامله کنند.

به گفته خاکپور افراد برای تعیین حد ضرر روش‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند. تعدادی حد ضرر را بر اساس سطوح حمایت و مقاومت، آخرین سقف و کف قیمت تعیین می‌کنند. اما تعدادی از افراد حد ضرر را با در نظر گرفتن زمان مشخص می‌کنند، به عنوان مثال معامله گر مشخص می‌کند در پایان یک بازه زمانی معامله بسته شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها