کد خبر: ۴۳۷۵۰
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
عکس‌های جدیدی از بمب‌افکن رادارگریز نسل ششم «B-۲۱ Raider» در خلال کنفرانس هوا و فضا ۲۰۲۳ منتشر شد که نشان می‌دهد هواپیما در وضعیت تکمیلی خوبی قرار دارد.

 این عکس‌ها جزئیات جدیدی را از این بمب‌افکن رادارگریز منتشر کرد، که از تخمین دقیق‌تری از ابعاد B-۲۱ شروع می‌شود، با طول بال‌هایی که ۴۰ متر تخمین زده می‌شود.

شکل پلنفرم، یکی از جنبه‌های کلیدی هواپیما است که هنوز نامشخص است و هنوز در عکس‌ها رونمایی نشده‌است؛ «B-۲۱»، اگرچه کوچکتر است، اما شباهت زیادی به بمب افکن «B-۲» دارد. در حال حاضر، شکل پلنفرم شبیه به نمونه اصلی «B-۲» به نظر می‌رسد.

عکس‌های جدیدی از بمب‌افکن رادارگریز آمریکایی منتشر شد/ عکس

مانند «B-۲»، بمب‌افکن «B-۲۱» از رویکرد طراحی بشقاب پرنده استفاده می‌کند، که در اصل توسط بنیانگذار «Skunk Works»، کلارنس "کلی" جانسون پیشنهاد شده بود. جانسون در مقاله‌ای که در سال ۱۹۷۵ نوشت، گفت:«شکلی شبیه بشقاب‌های پرنده، با لبه‌های تیز و بدون برآمدگی، دارای سطح مقطع راداری بسیار کم بدون هیچ گونه عملیات ضد راداری».

به گفته داگ یانگ، معاون و مدیر کل سیستم‌های حمله، «Northrop Grumman» سیستم جنگ الکترونیک B-۲۱ ارتباط نزدیکی با یک سیستم دیگر به نام ASQ-۲۳۹ F-۳۵ دارد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها