کد خبر: ۴۱۰۲
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
در برنامه «پوشش مذاکرات دوحه» مطرح شد؛
کارشناس مسائل بین الملل در برنامه پوشش مذاکرات دوحه اقتصادآنلاین گفت: اگر قرار بر اعلام توافق باشد، توافق نهایی در دوحه اعلام نخواهد شد، این توافق برای نهایی شدن باید به وین برود.
به گزارش جدید پرس:

رحمن قهرمانپور، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با برنامه «پوشش مذاکرات دوحه» با اقتصادآنلاین بیان کرد: تغییر مکان از وین به دوحه به دلیل اختلافات عمیقی است که میان ایران و آمریکا وجود دارد و شاید به همین دلیل آمریکایی‌ها ترجیح داده‌اند از طریق دوستان منطقه‌ای ایران، مسئله را حل کنند.

 

او در ادامه بیان کرد: در مذاکرات دوحه شاید آمریکایی‌ها پیشنهادهای جدیدی در مورد اختلافات مطرح کرده باشند و یک مساله‌ای که وجود دارد اینکه ممکن است آمریکایی‌ها مسائل منطقه‌ای را مطرح بکنند به خصوص با توجه به اینکه سفر آقای بایدن به عربستان نزدیک است.

قهرمانپور در بخشی از این گفت‌وگو بیان کرد که انتخاب دوحه برای مذاکرات قطعاً به صورت تصادفی نبوده است.

 

او در ادامه توضیح داد: اعتقاد من این است که توافق نهایی در دوحه اعلام نخواهد شد و اگر قرار به اعلام توافق باشد این توافق باید به وین برای نهایی شدن برود.
 

همچنین بخوانید :

 

این کارشناس بین الملل همچنین توضیح داد: مذاکرات دوحه در صورتی که موفق هم باشد به مذاکرات وین منتهی می‌شود و باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا مذاکرات به نتیجه می‌رسد یا خیر؟

قهرمانپور در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: آنچه که مشخص است اینکه آمریکایی‌ها حداکثر تا یک ماه آینده می‌توانند اعلام توافق داشته باشند چرا که پس از آن با شروع انتخابات میان دوره‌ای، ایالات متحده وارد رقابت‌های شدید میان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها