کد خبر: ۴۰۴۳۶
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
وزارت خارجه پاکستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: قره‌باغ قلمرو حاکمیت جمهوری آذربایجان است.

وزارت خارجه پاکستان امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای برگزاری انتخابات در منطقه قره باغ را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص آمده است: اسلام آباد قره باغ را قلمرو حاکمیت جمهوری آذربایجان می‌ داند و تلاش برای برگزاری انتخابات از نظر قانونی و اخلاقی در آن را محکوم می کند.

بیانیه اسلام آباد در این ارتباط اضافه می کند: چنین اقدامی نقض فاحش منشور سازمان ملل متحد است.

وزارت امور خارجه ترکیه دیروز شنبه با انتشار بیانیه‌ ای برگزاری انتخابات در منطقه قره‌ باغ را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه با ادعای اینکه چنین اقداماتی به معنای ضربه به گفتگوهای صلح میان باکو و ایروان است، آمده بود: برگزاری انتخابات ساختگی توسط نیروهای ارمنستانی که به صورت غیرقانونی کنترل منطقه قره‌ باغ را در اختیار دارند، تلاشی دیگر به منظور مشروع نشان دادن وضعیت خلاف حقوق بین الملل موجود در منطقه به شمار می‌ رود.

وزارت خارجه ترکیه همچنین در بیانیه خود اضافه کرده بود که چنین اقداماتی در تضاد آشکار با قطعنامه‌ های شورای امنیت سازمان ملل و تصمیمات سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

این بیانه با محکومیت برگزاری انتخابات در منطقه قره‌ باغ اضافه کرده بود: ترکیه این انتخابات غیرمشروع که در تضاد آشکار با حق حاکمیتی و تمامیت ارضی (جمهوری) آذربایجان برگزار می‌ شود را به رسمیت نمی‌ شناسد. سازمان ملل و جامعه جهانی را نیز به اتخاذ رویکرد مناسب نسبت به این اقدام غیرقانونی دعوت می‌ کنیم.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها