کد خبر: ۴۰۲۹۳
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
استحکام بدنه خودرو و میزان مقاومت آن در تصادفات رانندگی اهمیت ویژه‌ای برای مصرف‌کنندگان امروزی پیدا کرده است.

موضوع استحکام بدنه خودرو تولید داخل، یکی از موضوعات پر بحث امروزی در فضای مجازی است. اینکه بدنه خودروهای تولید داخل از چه میزان استحکام برخوردارند، برای مصرف‌کنندگان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. حتی بارها تصادفات رانندگی را دیده‌ایم که در جریان آن یک خودرو جدید و قدیمی با یکدیگر برخورد کرده‌اند و میزان آسیب وارده به خودرو جدید چشمگیر بوده است.

بخش قابل توجهی از ایمنی خودروها و همچنین استحکام بدنه آن‌ها، به ورق‌های تولیدی بستگی دارد. جنس ورق و همچنین ضخامت آن بر ایمنی خودرو تاثیرگذار است. البته سبک طراحی بدنه و نحوه فرم‌دهی به ورق‌ها نیز می‌تواند میزان ایمنی یک خودرو را افزایش دهد.

سنجش جدی استحکام بدنه خودرو توسط سازمان استاندارد

به گفته مهدی اسلام پناه، سازمان استاندارد به طور دوره‌ای میزان ضخامت ورق‌های مورد استفاده در ساخت خودرو را بررسی می‌کند. در مواردی که ورق‌های فولادی غیراستاندارد برای ساخت خودروها استفاده شوند، با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد.

اسلام پناه در بخشی از گفتگو خبری گفت: در آزمون‌ها این استحکام خود را نمایان می‌کند که از میزان ضربه، مقاومت بدنه مشخص می‌شود. ضخامت استاندارد ورق خودرو ۷ میل است و مبتنی بر این عدد باید سفارشات ثبت شود.

موضوع استحکام بدنه خودرو به یکی از مطالبات اخیر مصرف‌کنندگان تبدیل شده است. بنابر تجربه کاربران، کیفیت بدنه خودروهای داخلی در طول سالیان مختلف کاهش یافته است. این اتفاق پس از آن رخ داد که ورق‌های وارداتی در ساخت بدنه خودروها، با ورق‌های تولید داخل جایگزین شدند. سازمان استاندارد نیز در ابتدا اعلام کرد که استحکام بدنه خودروها جزو استانداردهای تولید خودرو در ایران نیست. با این حال مدتی بعد و تحت فشار افکار عمومی، ناچار شد تا این موضوع را نیز مورد سنجش قرار دهد. حال باید منتظر ماند و دید آیا در آینده نزدیک اتفاقات مثبتی در حوزه خودروسازی رخ می‌دهد یا خیر.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها