کد خبر: ۳۹۱۳
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
بورس امروز خود را با صود گذراند حال به دلایل آن نگاهی بیاندازیم
به گزارش جدید پرس:

با نگاهی به وضعیت بازار امروز در صنایع و سهام مختلف، مشخص است که دو عامل اصلی در صعود امروز بورس ؛ بحث سفر جوزف بورل نماینده اتحادیه اروپا به تهران و افزایش امیدواری به شروع دور جدید مذاکرات و دستیابی به توافق بین ایران و کشورهای غربی، به بازار سرمایه گذاری برجامی داد و صنایعی مانند خودرویی، بانکی و حمل‌و‌نقل توانستند معاملات خوبی را پشت سر بگذارند.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد طی روز جاری و ورود آن به کانال قیمتی ۳۰هزار تومانی نیز این موضوع را تشدید کرده است که فعالان بازار تقاضای بیشتری را به سمت صنایع داخلی روانه کنند.

مورد بعدی را می‌توان در گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها جستجو کرد. طی روزهای گذشته سیل عظیمی از گزارش‌های عملکرد خرداد ماه در سامانه کدال منتشر شده است که اغلب نشان از وضعیت مناسب شرکت‌ها در این ماه دارد. در این بین صنایع زراعی و غذایی با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر قابل توجه بر نرخ فروش، شرایط مناسبی را دنبال می‌کنند و امیدواری به افزایش سودآوری آن‌ها بالا رفته است. البته برخی از شرکت‌های کامودیتی‌محور نیز همچون فولاد و فملی با رکوردشکنی در فروش ماهانه همراه بوده‌اند اما این صنایع همچنان با نگرانی از ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی، خریدار قدرتمندی ندارند.


 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها