کد خبر: ۳۴۰۰۵
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با بیان اینکه نیاز کشور روزانه بین 200 تا 230 هزار تن گوشت مرغ است، گفت: با روند جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌شود تولید مرغ تا یکی دو هفته آینده بیش از این رقم انجام شود.
به گزارش جدید پرس:

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور واردات در مورد تأمین گوشت قرمز هم گفت: در زمینه گوشت قرمز هم مانند مرغ سال گذشته آسیب‌هایی وارد شد. در مورد مرغ می‌توان با برنامه‌ریزی 45 تا 60 روزه آن را برطرف کرد، اما در مورد گوشت قرمز زمان زیادی لازم است تا آسیب وارد شده جبران شود.

وی گفت: برنامه تولید قراردادی و دام پایه پرواری دنبال می‌شود. سال گذشته به خاطر حذف ارز 4200 تومانی بخشی از دامداران با ا فزایش هزینه تولید دچار مشکل شدند. جمعیت دامی کاهش پیدا کرد. 

پیمان‌پاک با بیان اینکه نیاز کشور به گوشت قرمز سالانه یک‌میلیون تن است، گفت: از این میزان صد هزار تن ا ز طریق واردات تأمین می‌شود اما امسال علاوه بر این رغم 150 هزار تن دیگر هم باید وارد شود و یک مشکل در بخش کشاورزی، آمارها هستند که آمار دقیق از تولید و مصرف وجود  ندارد، اما امسال 150 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر نیاز 100 هزار تنی سالهای قبل باید واردات شود که تا اردیبهشت سال 1403 این واردات انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: نیاز وارداتی گوشت قرمز 100 هزار تن گوشت منجمد برزیلی است که مصرف صنعتی دارد. همچنین گوشت قرمز دام سبک هم از کشورهای اوراسیا و افریقا تأمین می‌شود و اولین محموله گوشت افریقایی ظرف دو هفته آینده وارد بازار می‌شود. بخشی از گوشت هم از مغولستان و کشورهای شرق اروپا و اخیرا از استرالیا وارد خواهد شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: روزانه 60 تن گوشت گرم گوسفند و 60 تا 70 تن گوشت گوساله گرم هم از پاکستان وارد می‌شود. در زمینه دام سبک به 120 تن می‌رسیم و همچنین با همکاری بانک مرکزی منابع ارزی مناسبی برای تنخواه واردات گوشت اختصاص داده می‌شود که به دستور معاون اول انجام شده و پیش‌بینی‌ما این است که بازار گوشت ظرف یک ماه آینده به تعادل برسد.

وی همچنین ادامه داد: تلاش می‌شود قیمت گوشت در زمستان افزایش نیابد و نرخ گوشت به قیمت سالهای قبل که برای گوشت لاشه کیلویی 320 تا 330  هزار تومان بود برسیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها