کد خبر: ۳۳۷۹۲
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
اتاق اصناف ایران طرح تشدید نظارت و بازرسی بر “بازار نوشت افزار” را به اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها ابلاغ و برخی تکالیف عمده‌فروشان و خرده‌فروشان نوشت‌افزار نیز اعلام کرده است.
به گزارش جدید پرس:

با توجه به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس اتاق اصناف ایران، اعلام کرده که بازرسی بر بازار اقلام پرمصرف مهرماه را افزایش می‌دهد.

بر این اساس طبق اعلام اتاق، بازرسی و نظارت بر بازار کالاهایی نظیر کیف و کفش، پوشاک، دفتر، نوشت افزار و … برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان، حفظ آرامش، کنترل و مدیریت مطلوب بازار افزایش می‌یابد.

با ابلاغیه اتاق اصناف ایران به اتاق های اصناف شهرستان‌ها، بازرسان مکلف شدند تا کالاهای مذکور را با مشخصات درج شده تطیبق دهند و به عنوان نمونه تعداد اوراق دفتر را بررسی کنند.

واحدهای صنفی نیز مکلفند ضرایب سود عمده و خرده فروشی را رعایت کرده، قیمت فروش را درج و فاکتور فروش معتبر و رسمی به مصرف‌کنندگان ارائه کنند. همچنین واحدهای عرضه کننده نوشت افزار باید از عرضه هرگونه نوشت افزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی خودداری کنند.

بنکداران و عمده‌فروشان نوشت افزار نیز باید از خرید نوشت افزار بدون فاکتور معتبر و رسمی، قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت خودداری کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها