کد خبر: ۳۳۴۸۵
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
در حالی که قیمت بنزین در افغانستان افزایش یافته، طالبان اعلام کرد که دلیل این امر افزایش قیمت جهانی نفت بوده و به زودی قیمت ها به حالت قبل باز خواهد گشت.
به گزارش جدید پرس:

به دنبال افزایش بهای مواد نفتی در بازارهای افغانستان، مسوولان وزارت صنعت و تجارت اعلام کردند که قیمت جهانی نفت افزایش یافته و آنان تلاش دارند قیمت‌ها را کنترل کنند.

عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان در این باره گفت: نرخ مواد نفتی در افغانستان وابسته به بازارهای جهانی است اما تلاش‌ها جریان دارد تا جلو افزایش قیمت مواد نفتی را بگیرند.

جواد آخندزاده در این مورد گفت: «دو عامل عمده است که قیمت نفت در بازارها افزایش یافته، یکی این که جنگ اوکراین تأثیر مستقیم خود را در بازارهای جهانی دارد و نرخ‌ها بالا رفته است و دوم این که خوشبختانه کار سالنگ جریان دارد به خاطر که ما در سالنگ خیلی مشکل داشتیم، رفت و آمد خودروهای ما خیلی مشکل بود، کار به طور جدی جریان دارد و اندکی بر نرخ‌ها خصوصاً تیل در کابل تأثیرات خود را داشته و در اولین فرصت نرخ‌ها به حالت عادی خود برمی‌گردد.»

جان آقا نوید، سخنگوی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز گفت: «قیمت مواد نفتی در بازارهای جهانی ۷۲ دلار بود و فعلاً ۸۸ دلار است و همچنان در بازارهای روسیه فعلاْ نفت که با کیفیت باشد، در همین روزها تولید ندارند و برای مشتریان خود عرضه نمی‌کنند. با این وجود، در افغانستان فعلاً به قیمت ۲۰۰ دلار ما از قیمت جهانی پایین تر مواد نفتی را در بازارها عرضه می‌کنیم.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها