کد خبر: ۳۳۴۷
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
بر اساس نرخنامه اتحادیه میوه و تره‌بار؛
قیمت فروشندگان از کم شدن خرید میوه‌های تابستانی توسط مردم خبر می دهند و دلیل آن را افزایش قیمت ها و کاهش توان مالی مردم عنوان می کنند. به گفته فروشندگان، کاهش خرید، به میوه‌های رسیده است که زمانی به دلیل ارزانی، حجم خرید آن‌ها بالا بود. بر اساس بررسی های میدانی، میوه های تابستانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در هر کیلوگرم افزایش قیمت یک هزار تومانی تا ۴۰ هزار تومانی داشته اند.
به گزارش جدید پرس:

 بر اساس نرخنامه اتحادیه میوه و تره‌بار، در میان میوه‌های جالیزی، قیمت هر کیلوگرم هندوانه بیضی و خطی گرد از ۵ تا ۷ هزار تومان که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی داشته است.

 

قیمت هر کیلوگرم ملون نیز ۶ تا ۱۰ هزار تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یک هزار تومانی و قیمت هر کیلوگرم طالبی ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان است که افزایش ۳ تا ۴ هزار تومانی داشته است.

در میان میوه‌های درختی، قیمت هر کیلوگرم آلبالو رسمی در میادین میوه و تره بار ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ تا ۱۳ هزار تومانی، قیمت هر کیلوگرم آلبالو تخم خارجی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است که افزایش ۵ تا ۱۳ هزار تومانی، قیمت هر کیلوگرم هلو هسته جدا ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان است که افزایش قیمت ۵ تا ۸ هزار تومانی، قیمت هر کیلوگرم گیلاس تکدانه ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان است که افزایش قیمت ۱۰ تا ۴۰ هزار تومانی، قیمت هر کیلوگرم گیلاس مشکی۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است که افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی و هر کیلوگرم توت فرنگی گلخانه‌ای با قیمت ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان است که افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۵ هزار تومانی داشته‌اند.

 

همچنین در میان میوه‌های وارداتی، قیمت هر کیلوگرم موز در میادین میوه و تره بار ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸ تا ۱۰ هزار تومانی و قیمت هر کیلوگرم انبه ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان است که افزایش ۲۰ هزار تومانی داشته است.

 
 

در میان میوه‌های این فصل فقط توت فرنگی گرگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش قیمت داشته است.

در حال حاضر هر کیلوگرم توت فرنگی گرگان در میادین میوه و تره بار با قیمت ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان به فروش می رسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در هر کیلوگرم ۵ هزار تومان ازران تر شده است.

گفتنی است، میوه‌های مذکور در خرده فروشی‌های سطح شهر تا ۳۵ درصد بیش از قیمت‌های میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسند.

میوه

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها