کد خبر: ۳۳۳۲۱
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
زنی اهل دیترویت که به‌اشتباه به جرم سرقت دستگیر شده بود، از پلیس این شهر شکایت کرد.
به گزارش جدید پرس:

پورچا وودراف (Porcha Woodruff)، زنی ۳۲ ساله اهل دیترویت، در حال آماده کردن دو فرزندش برای رفتن به مدرسه بود که ۶ افسر پلیس به در منزل او آمدند و او را به اتهام دزدی و همچنین سرقت خودرو دستگیر کردند. وودراف، با توجه به اینکه باردار بود، تصور کرد که این فقط یک شوخی است اما بعد متوجه شد، آنها براساس فناوری تشخیص چهره، او را مجرم می‌دانند.

قربانی سرقت به پلیس گفته بود که با زنی قرار گذاشته بود و بعد از اینکه شبی را با هم گذرانده بودند، روز بعد به پمپ بنزین رفتند اما در یک لحظه، آن زن با خودروی او فرار کرد.

دو روز بعد از سرقت، ‌زن سارق، تلفن همراه قربانی را به پمپ بنزین بازگرداند و سپس اداره پلیس با استفاده از فناوری تشخیص چهره، به چهره زنی دست یافتند که بسیار شبیه خانم وودراف بود. پلیس دیترویت به منزل وودراف رفته و بدون توجه به باردار بودن او، وودراف را دستگیر کرد و حتی به درخواست این زن و همسرش مبنی بر بررسی اینکه آیا آن سارق زن باردار بوده یا خیر توجهی نکرد.

خطا در فناوری تشخیص چهره؛ ماجرای شکایت زنی از پلیس/ عکس

وودراف ابتدا با وثیقه ۱۰۰هزار دلاری از بازداشتگاه دیترویت و مدتی بعد به دلیل نبود شواهد کافی آزاد شد. اما او اکنون از پلیس دیترویت شکایت کرده و این پرونده علیه پلیس به دلیل حاضر نشدن قربانی سرقت در دادگاه به عنوان شاهد، پیش نرفته و خانم وودراف هنوز به حق خود و عذرخواهی رسمی پلیس از او نرسیده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها