کد خبر: ۳۳۰۸۵
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کاخ سفید گزارش روزنامه وال استریت ژورنال در مورد اینکه توافقی به وجود آمده تا عربستان در قبال دریافت برخی از امتیازها رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد را رد کرد.
به گزارش جدید پرس:

 کاخ سفید امروز چهارشنبه اعلام کرد که هیچ چارچوب مورد توافقی بین عربستان و اسرائیل برای عادی سازی وجود ندارد و گفتگوها در این مورد ادامه دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که واشنگتن و ریاض در مورد یک طرح کلی به توافق رسیده‌اند تا عربستان در ازای به رسمیت شناختن اسرائیل امتیازهایی از جمله دریافت کمک امنیتی، اعطای امتیاز به فلسطینی‌ها و کمک آمریکا به تسریع برنامه هسته‌ای غیرنظامی عربستان را بگیرد.

کربی در اینباره توضیح داد: هیچ چارچوب مورد توافقی برای تدوین عادی سازی یا هر گونه ملاحظات امنیتی دیگر وجود ندارد که ما و دوستانمان در منطقه داشته باشیم.

برغم اقدام‌های آمریکا برای عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی، این پادشاهی طبق ابتکار صلح عربی در میان یک سری خواسته‌ها، خواستار ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است. 

تل آویو به صورت علنی ابراز امیدواری کرده که پیشرفت در عادی سازی روابط با ریاض شکل بگیرد اما دولت فعلی این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو گام‌هایی را برداشتند که عربستان و سایر کشورها را دلسرد کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها