کد خبر: ۳۱۷۲
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
بررسی روند معاملات امروز؛
بر اساس تحلیل کارشناسان انتظار می‌رود بورس فردا با سرخپوشی همراه شود اما در این میان بسیاری از تک سهم‌ها و صنایع کوچک می‌توانند لیدر بازار باشند.
به گزارش جدید پرس:

معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت ۱۶هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۴۷هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس به ترتیب ۳۷۵۱واحد و ۲۳۹واحد افت داشتند. به طور کلی حدود هفت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد.

 

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: امروز معاملات کم‌رمقی را شاهد بودیم و وضعیت خوبی نداشت. این وضعیت در حالی رقم خورد که بسیاری از سهام بازار به صف فروش نشستند. شیمیایی‌ها، فلزی‌ و غذایی‌ها بد اقبال‌ترین صنایع در معاملات امروز بودند.

وی ادامه داد:  کماکان فروش اوراق اسلامی به ارزش ۶۸۶میلیارد تومان ادامه یافت و عملیات بازار باز نیز همچنان در تابلوی معاملات قابل مشاهده است.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از میان ۷۰۳نماد قابل معامله در معاملات امروز ۹۰نماد به صف فروش نشستند و در مقابل ۶۱نماد با صف خرید همراه شدند. نکته مهم در معاملات امروز استمرار خروج پول از بازار است؛ به طوری که در بورس امروز نیز حدود ۹۵۰میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

 
 

وی افزود: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی رقم خورد.

این کارشناس تشریح کرد: با توجه به اینکه شاخص کل محدوده حمایتی یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد و شاخص هم وزن محدوده حمایتی ۴۱۶هزار واحد را پیشروی خود دارند به نظر می‌رسد بازار در فاز اصلاح زمانی به سر می‌برد و این تعادل در نقشه بازار نیز کاملا مشهود است.

بورس

بورس1

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از سهام بازار در کف‌های قیمتی خود خریدار دارند و این موضوع می‌تواند امید و رونق را در محدوده‌های مذکور به بازار برگرداند.

مریدسادات در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بورس فردا با سرخپوشی همراه شود اما در این میان بسیاری از تک سهم‌ها و صنایع کوچک می‌توانند لیدر بازار باشند. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها