کد خبر: ۳۰۴۳۱
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
باورش سخت است، اما چندین سال از معرفی پینین‌فارینا باتیستا می‌گذرد.سال ۲۰۱۹ زمانی که این هایپرکار الکتریکی برای اولین بار رونمایی شد، یک پیشرانه ریماک را در زیر بدنه داشت.نسخه های تولیدی سرانجام در سال ۲۰۲۲ عرضه شدند و اکنون، نسخه ویژه جدیدی وجود دارد که هم به تاریخچه پینین فارینا و هم به فرمول ۱ احترام می‌گذارد.
به گزارش جدید پرس:

 این مدل Battista Edizione Nino Farina نام دارد و همانطور که انتظار دارید، نینو فارینا الهام بخش این مدل است.او اولین قهرمان رسمی فرمول یک جهان بود که در سال ۱۹۵۰، با یک آلفارومئو در مسابقات قهرمانی جهانی رانندگان FIA این عنوان را به دست آورد.

نسخه ویژه پینین‌فارینا باتیستا معرفی شد/ عکس

عموی او باتیستا فارینا، بنیانگذار پینین فارینا و شخصی بود که اولین خودروی کامل پینین‌فارینا به نام او نامگذاری شده است.

نسخه ویژه پینین‌فارینا باتیستا معرفی شد/ عکس

تغییرات ظاهری فراوانی برای این مدل در نظر گرفته شده است.ترکیب رنگ‌های سفید (Bianco Sestriere) و آبی (Iconia Blu)، فیبرکربن به کار رفته در آینه‌های جانبی، رینگ‌های طلایی سفارشی و گرافیک جانبی ۰۱ این پکیج را در بیرون کامل می‌کنند.

نسخه ویژه پینین‌فارینا باتیستا معرفی شد/ عکس

هیچ تغییری در قوای محرکه برای Edizione Nino Farina وجود ندارد، با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۸۷۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.هر چرخ، موتور مخصوص به خود را دارد که توسط یک بسته باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود.باتیستا می‌تواند در کمتر از دو ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و تا حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.این خودرو یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی در جهان است و باتیستا می‌تواند تقریباً ۴۸۲ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ کامل طی کند.

 

نسخه ویژه پینین‌فارینا باتیستا معرفی شد/ عکس

داخل آن مملو از چرم است، از جمله صندلی‌های جلو که عمداً رنگ‌های نامتناسب دارند.راننده روی صندلی مشکی می‌نشیند در حالی که صندلی سرنشین رنگی متفاوت دارد، اما هر دو دارای مارک ویژه Nino Farina هستند. رنگ‌های آبی و قرمز بیشتری در کابین برای افزایش کنتراست وجود دارد، جدای از فیبر کربن و آلومینیوم‌های به کار رفته.

نسخه ویژه پینین‌فارینا باتیستا معرفی شد/ عکس

تنها پنج مورد از این مدل ساخته خواهد شد و هر کدام یک صفحه مخصوص به یادگار لحظه خاصی از زندگی فارینا خواهند داشت.به این ترتیب، هیچ دو خودرویی یکسان نخواهند بود.

نسخه ویژه پینین‌فارینا باتیستا معرفی شد/ عکس

پینین‌فارینا هنوز قیمتی برای Edizione Nino Farina ذکر نکرده است، اما با قیمت ۲.۲ میلیون دلاری Battista استاندارد، می‌توانید مطمئن باشید که این مدل بسیار گران است.با این حال، می‌توانید آن را شخصاً در فستیوال سرعت گودوود در سال ۲۰۲۳ ببینید، جایی که در عموم ظاهر می‌شود و به تپه معروف سفر می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها