کد خبر: ۳۰۱۵۰
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
این گنبد عظیم که به عنوان بزرگترین صفحه نمایش ویدیویی جهان شناخته می‌شود، برای اولین بار در نمایش خیره کننده‌ای در روز ۱۳ تیر روشن شد.
به گزارش جدید پرس:

 بزرگ‌ترین گنبد صفحه نمایش ویدیویی جهان، در روز ۱۳ تیر، نمایش خیره‌کننده‌ای از خود نشان داد. این اتفاق در حالی افتاد که هنوز چند ماه تا افتتاح رسمی این سازه عظیم الجثه باقی مانده بود. این گنبد نمایشی عظیم توسط شرکت پاپیولس که یک شرکت معماری و طراحی جهانی است در شهر پارادایس، نوادا که بسیار نزدیک به لاس وگاس است ساخته و طراحی شده است. ارتفاع این سازه ۱۱۵ متر و عرض آن ۱۵۷ متر است که آن را به بزرگترین سازه کروی شکل جهان تبدیل می‌کند.

کره عظیم الجثه لاس‌وگاس روشن شد!/ عکس

از این کره بزرگ قرار است برای میزبانی رویدادهای زنده مانند نمایش جوایز، کنسرت‌ها، فیلم‌ها، رویدادهای ورزشی استفاده شود. همچنین قرار است از تاریخ ۶ اکتبر، میزبان نمایش‌های اختصاصی «کارت پستالی از زمین»، فیلمی از دارن آرنوفسکی است، باشد تا بینندگان را به تور سیاره ببرد.

 

کره عظیم الجثه لاس‌وگاس روشن شد!/ عکس

این کره نمایشی عظیم ظرفیت ۱۸۶۰۰ نفر به صورت نشسته را دارد اما می‌تواند تا ۲۰۰۰۰ نفر را در حالت ایستاده در خود جای دهد.

کره عظیم الجثه لاس‌وگاس روشن شد!/ عکس

فضای داخلی سالن دارای یک صفحه نمایش LED با وضوح ۱۶K منحصر به فرد است که ۱۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. همچنین دارای ۱۶۴۰۰۰ بلندگو است که در اطراف آن پخش شده‌اند تا کیفیت صدای یکسانی را به حاضران ارائه دهد. از سوی دیگر فرصت‌هایی برای تجربه‌های ۴ بعدی با صندلی‌های لمسی و لرزشی و ماشین‌هایی که می‌توانند باد یا دما و این چنین اثراتی را ایجاد کنند، وجود خواهد داشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها