کد خبر: ۲۹۷۳۷
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
محققان مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد قیمت آیفون 15 پرو مکس – iPhone 15 Pro Max را به‌ازای تقویت دوربین، بدنه و دیگر امکانات افزایش دهد.
به گزارش جدید پرس:

یک شرکت تحقیقاتی چینی امروز گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد اپل تولید انبوه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ را از ماه آگوست (مرداد/شهریور) آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود تا نیمه دوم سال جاری میلادی، حدود ۸۴ میلیون نسخه را تولید کند. این ۱۲ درصد تولید بیشتری در مقایسه با تولید آیفون ۱۴ نسبت به سال گذشته است، زیرا اپل اعتقاد دارد تقاضا برای این گوشی‌ها بیشتر خواهد بود.

 

این می‌تواند به‌معنای عرضه تعداد بیشتری آیفون به بازار باشد. اما خبر بدی هم برای طرفداران اپل داریم. این شرکت تحقیقاتی چینی مدعی شده که اپل می‌خواهد قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس را افزایش دهد. بنابراین شروع قیمت آن بیش از گوشی ۱۰۹۹ دلاری آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. و البته برخلاف نسل قبلی،‌ قابلیت ویژه‌ای در این گوشی وجود دارد که نمی‌توان آن را در نسخه ۶.۱ اینچی ۱۵ پرو یافت.

آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس متفاوت از یکدیگر هستند

در دو نسل گذشته آیفون‌ها، گوشی‌های پرو و پرو مکس اپل از نظر مشخصات فنی (جدا از ابعاد و اندازه خود) مشابه هم بوده‌اند. اما امسال قرار است همه‌چیز تغییر کند. ظاهرا آیفون ۱۵ پرو مکس از یک دوربین زوم پریسکوپی جدید بهره می‌برد که می‌تواند آیفون جدید اپل را به یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین تبدیل کند.

خبر بد برای طرفداران گوشی‌های اپل/ آیفون دست‌نیافتنی‌تر می‌شود

نتایج وجود این لنز پریسکوپی جدید را می‌توان در تصاویر زوم دید. در حالی که حداکثر زوم اپتیکالی که آیفون‌های فعلی اپل ارائه می‌کنند 3 برابری است، این گوشی زوم اپتیکال 6 برابری را ارائه می‌کند. سال آینده نیز آیفون 16 اپل از تکنولوژی جدید «متالنز» برای سنسور مجاورتی استفاده خواهد کرد که می‌تواند به اپل کمک کند تا حد مطلوبی سایز سنسور Face ID را کاهش دهد. این گوشی همچنین از وای فای 7 نیز پشتیبانی خواهد کرد.

به آیفون 15 برگردیم. محصولی که علاوه بر ارتقا بخش دوربین، کاربران می‌توانند انتظار یک شاسی تیتانیومی در مدل پرو به‌همراه یک دکمه جدید به‌جای سوئیچ میوت را داشته باشند. و البته که پورت شارژ لایتنینگ جای خودش را به یک کانکتور USB-C خواهد داد تا گوشی‌های اپل را با استانداردهای دنیای موبایل سازگارتر کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها