کد خبر: ۲۸۵۱
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ما فکر می‌کنیم دولت سیزدهم برای رفع تحریم ها تلاش کافی داشته است. مقاومت و حفظ اصول، خواسته اساسی مجلس شورای اسلامی بوده است. در واقع دولت در مسیر قانون اقدام راهبردی را که مجلس را برای حل موضوع هسته‌ای ارائه کرد، حرکت می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

 ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اظهارات سخنگوی کمیسیون در خصوص خروج ایران از NPT گفت: در مرحله فعلی اقدامات دولت را برای کاهش همکاری‌ها اقدامات درستی می‌دانم و از این جهت با عنوان یک نماینده از این اقدامات حمایت می‌کنم.
او در مورد شرایط مذاکرات برجامی بیان کرد: ما از ابتدا در مذاکرات اعلام کردیم، در صورتی که طرف مقابل از جمله آمریکایی‌ها برای رفع تحریم‌ها در نزدیکترین زمان آماده باشد، آماده به نتیجه رسیدن در مذاکرات هستیم. اما این طرف مقابل بوده که تا امروز در مورد جزییات رفع تحریم مخالفت کرده و باعث طولانی شدن مذاکرات شده است. بسیاری از موضوعات حل شده اما چند موضوع کلیدی همچنان باقی مانده است. با اهرم‌های فشار نیز نمی‎توانند کاری کنند که ما از موضع خود عقب‌نشینی کنیم.
عمویی در ادامه توضیح داد: مجلس و دولت در موضوع هسته‌ای نظرات نزدیک به یکدیگر دارند و این یک مساله ملی است. در حال حاضر بیانیه صادر شده از سوی مجلس در موضوع هسته‌ای به خوبی حمایت مجلس از اقدامات دولت را نشان می‎دهد.  

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها