کد خبر: ۲۸۴۸۵
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
در حالیکه گفته می‌شد تولید پهپادهای بیرقدار در خاک اوکراین تا پاپان سال 2023 آغاز می‌شود مدیر اجرایی شرکت بایکار می‌گوید که تولید این پهپادهای تهاجمی از سال 2025 آغاز خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

«هالوک بایراکتار» مدیر اجرایی شرکت بایکار ترکیه از آغاز تولید پهپادهای تی بی-2 و پهپادهای آکینجی در خاک اوکراین در سال 2025 خبر داد. 

روزنامه «ینی آکیت» روز جمعه گزارش داد، کار ساخت و ساز در شرکت سرمایه گذاری آویا، واحد محلی بایکار در اوکراین، طبق برنامه پیش می‌رود و در سال 2025 بهره برداری از آن آغاز خواهد شد. 

هالوک بایراکتار افزود: بخشهای اصلی کارهای مقدماتی کارخانه در حال انجام است و تا ماه جولای نیروگاه برقی آن آماده خواهد شد. 

منابع اوکراینی در اوت سال 2022 از آغاز ساخت کارخانه تولید پهپادهای ترکیه‌ای در این کشور خبر دادند. 

پیش از این «واسیلی بودنار» سفیر اوکراین در ترکیه گفته بود که ساخت و ساز چند ماه طول می‌کشد و کار تولید قبل از پایان سال 2023 آغاز می شود.

با این حال بودنار اخیرا اعلام کرد که شرایط جنگی برنامه‌های اولیه ساخت این کارخانه را دستخوش تغییر کرده است.

به رغم بی‌طرفی رسمی ترکیه در جنگ اوکراین، کی‌یف ادعا می‌کند تعداد زیادی از پهپادهای ترکیه را در سال گذشته و بعد از آغاز جنگ دریافت کرده است. 

با این حال به نظر می‌رسد طی ماههای اخیر اوکراین کمتر از این پهپادها استفاده می‌کند. یک دلیل آن می‌تواند شکار این پهپادها توسط پدافند ارتش روسیه باشد. یک تحلیلگر اندیشکده مرتبط با پنتاگون اخیرا به وبگاه خبری آمریکایی «بیزنس اینسایدر» گفته پهپادهای «بیرقدار» ترکیه به عنوان سلاح‌های شگفت‌انگیز معرفی می‌شدند و مقام‌های کی‌یف مدعی بودند آن‌ها به اوکراین در مقابل روسیه دست برتر می‌دهد اما یک سال بعد واحدهای کم باقی مانده بسیار دورتر از میدان جنگ و برای شناسایی، به جای ماموریت‌های حمله مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها