کد خبر: ۲۷۷۱۰
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد این کشور تمام تلاش خود را کرد تا بخشی از به اصطلاح «دنیای متمدن» شمرده شود، اما رد شد.
به گزارش جدید پرس:

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز «سه‌شنبه» میزبان خبرنگاران جنگ در مسکو بود؛ او درباره تحولات اخیر در درگیری با اوکراین و روابط روسیه با غرب سخن گفت. رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد مسکو تمام تلاش خود را کرد تا بخشی از به اصطلاح «دنیای متمدن» شمرده شود، اما رد شد.

به گزارش راشاتودی، پوتین با بیان این‌که «از اوکراین برای بی‌ثبات کردن روسیه استفاده شده است»، گفت: «خروج از کریمه یک خیانت است.»

ولادیمیر پوتین افزود: «روسیه هیچ ارتباطی با مقاومت دونباس به عنوان یک دولت نداشت، اما مجبور شده است از منطقه و مردم محافظت کند.»

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «افرادی مانند باندرا در سطح ایالت مورد تمجید قرار می‌گیرند، این غیرقابل قبول است.»

پوتین با بیان این‌که «روسیه به طور روشمند نیرو‌های اوکراینی را خلع سلاح می‌کند»، گفت: «ضد حمله گسترده اوکراین از ۴ ژوئن آغاز شد. کی‌یف بیش از ۱۶۰ تانک و ۳۶۰ وسیله نقلیه مسلح را از دست داده است و اما این تصویر کامل نیست.»

ولادیمیر پوتین با بیان این‌که «کی‌یف بار‌ها موشک‌های سامانه هیمارس (HIMARS) را به سمت کاخوفسکایا پرتاب کرده است. متأسفانه آن‌ها ضدحمله خود را متوقف کردند، بهتر است به جنگ ادامه دهند. نیرو‌های امدادی برای احیای منابع آب در منطقه تلاش می‌کنند.»

پوتین با تأکید بر این‌که «روسیه برای چندین دهه از اقتصاد اوکراین حمایت کرد»، افزود: «️روسیه یک منطقه حائل با اوکراین ایجاد خواهد کرد تا از قلمرو خود در برابر حملات اوکراین محافظت کند. ️۲۵ تا ۳۰ درصد از تجهیزات تحویل داده شده به اوکراین از خارج از کشور نابود شده است.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها