کد خبر: ۲۷۷۰۴
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
برای دست­یابی به لبخندی سفید، سالم و درخشان و قبل از کاربرد محصولات سفیدکننده دندان، لازم است که با دندان­پزشک خوب خود مشورت کنید. دندان­پزشک دهان و دندان شما را معاینه می ­کند و به شما می­ گوید کدام تکنیک سفید کردن دندان برای شما بهترین نتیجه را خواهد داشت. همچنین اگر بخواهید دندان­های سفیدتر و لبخند درخشان­ تری داشته باشید، محصولات زیادی تحت عنوان سفیدکننده دندان در اختیار شما خواهد بود.
به گزارش جدید پرس:

سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندان در اصل عمل زیبایی است که لکه ها را از روی دندان میزداید و لبخندی زیبا و درخشان را به ارمغان می آورد.

سفید کردن دندان ها شامل روشن کردن آنها به رنگ روشن تر می باشد. در سفید کردن دندان ها نمی توان آنها را به رنگ سفید درخشنده در آورد ولی می توان آن ها را از رنگ طبیعی خود چند درجه روشن تر کرد. سفید کردن دندان می تواند یکی از راه های بسیار موثر روشن تر کردن رنگ طبیعی دندان باشد بدون اینکه نیازی به آسیب رساندن سطوح دندان ها باشد.

دندان ها از دو بخش مینا و عاج تشکیل شده اند. مینای دندان روی عاج را پوشانده و باعث شفافیت و سفیدی دندان میشود. ضخامت مینا در بعضی از افراد بیشتر است که منجر به داشتن دندان هایی با شفافیت بیشتر می شود اما به هر حال به مرور زمان بر اثر سایش مینا شکست نور کمتر شده و رنگ عاج نمایان تر می شود ضمنآ بعضی رنگدانه ها نیز به داخل خلل و فرج مینا نفوذ کرده و با کریستال های مینایی باند می شود که تغییر رنگ واضح تری را باعث می شود.

گاهی رنگدانه ها فقط روی سطح مینا رسوب می کند و باعث ایجاد لکه های سیاه و قهوه ای روی سطح دندان ها می شود. مهم ترین علل تغییر رنگدانه ها سیگار کشیدن استفاده از نوشیدنی های رنگی مثل چای قهوه نوشابه و … . افزایش سن عدم رعایت بهداشت مناسب دندان و دهان می باشد.

روش های سفید کردن دندان توسط دندانپزشک

امروزه روش های متعددی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که می تواند این دغدغه را کاهش دهد. با این حال اصلی­ ترین روش­ های سفیدکردن دندان، سفیدکردن دندان در مطب دندان­پزشکی و سفیدکردن دندان در خانه  همچون استفاده از خمیر دندان سفید کننده است. دندان های سفید و تمیز اهمیت فراوانی در چهره ی افراد دارد و به نوعی نشان از پاکیزگی و بهداشت فردی نیز محسوب میشود.

 

بلیچینگ

بلیچ به دو روش آفیس بلیچ و هوم بلیچ انجام میگردد.

در روش آفیس بلیچ که معمولا طی یک یا دو جلسه در مطب انجام میشود که با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها محفاظت میشود و سپس دندانپزشک با استفاده از مواد سفید کننده با غلظت بالا بر روی دندان ها به سفید کردن دندان ها می پردازد.

در روش هوم بلیچ که در منزل توسط خود بیمار انجام میشود از دندان ها ی بیمار جهت ساخت تری های مخصوص بلیچ کردن قالبگیری میشود.هزینه دو روش با هم کمی متفاوت است

بلیچینگ دندانی به این معنا نیست که سفیدی دندان ها قطعی میباشد بلکه رنگ دندان ها از یک درجه تا چندین درجه که بستگی به جنس دندان ها و نوع رنگدانه های رسوب کرده بین دندان ها تغییر میکند و بعد از شش الی یک سال باید تکرار شود.

البته ناگفته نماند که بعد از اعمال هر گونه روش جهت سفید کردن دندان ها ماندگاری سفیدی دندان بستگی به بهداشت دهان و فرد و رعایت رژیم غذایی مناسب دارد.

سفید کردن دندان با بلیچینگ

 

عوارض بلیچینگ های غیر استاندارد

هر کدام از روش های سفید کردن دندانی مزایا و معایب خود را به همراه دارند. در بیلیچینگ آفیس هزینه بالاتری نسبت به روش دیگر بیلیچینگ دارد ولی در عوض با بروز سفیدی دندان در جلسه اول بیمار احساس خوشایندی از روند درمان بدست میاورد که باعث رضایت فرد میشود.

شایع ترین عارضه سفیدکردن و بیلیچینگ دندان حساسیت موقت دندانی میباشد که میتواند ازیک حساسیت بسیار ضعیف به یک درد تیز و آزاردهنده تبدیل شود اما این حساسیت ها زودگذر هستند و هیچگونه آسیبی به دندان نمی رساند درضمن فرد باید قبل از اقدام به سفیدی دندان چکاپ پوسیدگی شود و بعداز اطمینان از سلامت دندان ها شروع به اقدام درمان کند.

دومین اثرجانبی که سفید کردن دندان به همراه دارد درد کوتاه مدت لثه ها می باشد که این درد مرتبط به ماده سفیدکننده دندان نیست بلکه به دلیل تری (قالب) که در دهان گذاشته می شود منجر به ناراحتی کوتاه مدت بیمار می شود.

کامپوزیت

کامپوزیت ها همان مواد سفیدکننده ترمیمی هستند که برای پر کردن دندان ها استفاده می شوند و با چسب های دندانپزشکی به دندان متصل می شود. یکی از عوامل موثر کامپوزیت ها محافظت از نسج سالم دندان است. بعد از انجام دادن کامپوزیت ها بر روی دندان باید حفاظت بیشتری از دندان ها شود تا کامپوزیت ها ترک یا لب پر نشوند به همین جهت سعی کنید به یک متخصص کامپوزیت دندان خوب مراجعه کنید.

 

کامپوزیت

لمینت

لمینت پوسته ای نازک از جنس چینی است که سطح بیرون و لبه دندان ها را می پوشاند. لامینیت گاهی در مطب فقط با دو بار مراجعه و گاهی در لابراتوار مجهز در کمتر از دو ساعت ساخته و روی دندان ها تعبیه می شود.

در این روش ابتدا نیم الی یک میلی متر از سطح خارجی و لبه دندان تراشیده می شود و سپس از دندان ها قالبگیری شده و قالب به لابراتوار فرستاده می شود و در جلسه بعدی متخصص لمینت دندان آنها را به روی دندان می چسباند.

پس اگر قصد سفید کردن دندانهای خود را دارید بهتر است ابتدا با یک متخصص زیبایی مشاوره کرده و بهترین درمان را نسبت به وضعیت و شرایط دندانها و لثه خود انتخاب کنید تا به لبخندی زیباتر دست یابید. جهت دریافت مشاوره می توانید با همکاران ما در واحد پشتیبانی از طریق صفحه تماس با ما ارتباط حاصل فرمایید و یا از طریق صفحه تعیین وقت اقدام به دریافت نوبت اینترنتی جهت ویزیت توسط بهترین دندنداپزشکان و متخصصان زیبایی نمایید.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها