کد خبر: ۲۷۵۸۵
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
خشونت‌ها در مناطق عرب‌نشین در سرزمین‌های اشغالی در حالی افزایش یافته که امنیتی کردن این مناطق، مهمترین هدف صهیونیست‌ها از تداوم این وضعیت ارزیابی می شود.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، بیشتر از یکصد عرب ساکن سرزمین های اشغالی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به قتل رسیده اند. این در حالی است که سال گذشته میلادی، در طول ۱۲ ماه، ۱۰۰ قتل به ثبت رسیده بود و امسال در کمتر از شش ماه، این آمار ثبت شده است.

در شرایطی که اعراب ساکن سرزمین های اشغالی، حدود یک پنجم جمعیت آن را تشکیل می دهند، تعداد صهیونیست هایی که در سال های اخیر در این منطقه به قتل رسیده اند، نصف اعراب است.

خانواده های قربانیان، دلیل این وضعیت را بی تفاوتی پلیس رژیم صهیونیستی نسبت به قتل اعراب و پیگیری نکردن این موضوع اعلام کرده اند.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، پلیس رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ توانسته تنها ۲۳درصد قاتلان عرب های ساکن سرزمین های اشغالی را پیدا کند، در حالی که موفق به حل ۷۱درصد مواردی شده که قربانیان، از میان صهیونیست ها بوده‌اند.

مهار باندهای شین‌بت با شین‌بت!

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه، از طرح دخالت شین بت (سرویس جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی) در مهار جرم و جنایت در مناطق عرب‌نشین سرزمین های اشغالی حمایت کرد.

نتانیاهو مدعی شد علت بالا رفتن خشونت ها در مناطق عرب نشین در سرزمین های اشغالی، بالا گرفتن رقابت ها بین باندهای جنایتکار در این مناطق است.

وی افزود: ما مصمم به جنگیدن با جرایم سازمان یافته در مناطق عرب‌نشین هستیم و سر این افعی را قطع خواهیم کرد.

این در حالی است که در تعریف ساختار سیاسی و اداری رژیم صهیونیستی، پلیس مسئول مقابله با جرایم سازمان یافته و شین بت مسئول مقابله با به اصطلاح تروریسم، ضدجاسوسی و حفاظت از مراکز حساس است.

به همین خاطر، شین بت با طرح نتانیاهو مخالفت و اعلام کرد این موضوع، موجب تضعیف این نهاد امنیتی خواهد شد.

در همین حال، «گالی باهاراو میارا» دادستان کل رژیم صهیونیستی نیز با طرح نتانیاهو برای ایفای نقش شین بت در مهار جرم و جنایت در مناطق عرب نشین مخالفت کرد. وی خواستار محدود ماندن حوزه فعالیت شین بت شد.

براساس گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، اعراب ساکن سرزمین های اشغالی نیز با دخالت شین بت در این موضوع، مخالفت کرده اند.

در شرایطی که کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی به رهبری نتانیاهو مدعی تلاش برای قطع سر افعی است، بسیاری از کارشناسان، سیاست های این رژیم در قبال اعراب ساکن سرزمین های اشغالی را علت افزایش جرم در این مناطق اعلام کرده اند.

کارشناسان معتقدند که وجود فقر و بیکاری گسترده، در کنار باندهای مافیایی وابسته به شین بت مهمترین عامل افزایش جرم در مناطق عرب نشین است.

مسلح شدن کرانه باختری و ظهور گروه های جدید جهادی مثل عرین الاسود (شیران بیشه) اکنون صهیونیست ها را به تکاپو برای مهار خیزش های مردمی به ویژه خیزش جوانان عرب و فلسطینی ساکن سرزمین های اشغالی انداخته است.

شمشیر قدس غلاف نخواهد شد

اکنون، رژیم صهیونیستی با دخالت دادن شین بت، قصد قطع سر باندهای مافیایی وابسته به خود در مناطق عرب نشین را ندارد، بلکه قصدش مهار خیزش اعراب ساکن سرزمین های اشغالی و جلوگیری از پیوستن آنها به گروه های جهادی ساکن غزه و کرانه باختری است.

تاکید نتانیاهو بر بازتر شدن دست شین بت در مناطق عرب نشین سرزمین های اشغالی در حالی صورت می گیرد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در سالروز نبرد "سیف القدس" در ماه گذشته تاکید کرد که شمشیر قدس هرگز غلاف نخواهد شد و فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی در مقابل اشغالگران، تنها نخواهند ماند.

این گردان‌ها در سالروز نبرد سیف القدس (شمشیر قدس) و دو روز مانده به برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در شهر قدس، تصویری با جمله "شمشیر قدس هرگز غلاف نخواهد شد" در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که در این تصویر صحنه‌هایی از حمله موشکی به قدس به نمایش گذاشته شده است.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب محله «شیخ جراح» در بخش شرقی قدس اشغال شده در اردیبهشت ۱۴۰۰، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی در چارچوب "نبرد شمشیر قدس" کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها