کد خبر: ۲۳۶۵
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
سرانجام وزیر پاسخ داد؛
پس از تصویب مصوبه افزایش مستمری بازنشسته های سازمان تامین اجتماعی، حال سئوال مستمری بگیران این است که تکلیف معوقه فروردین و اردیبهشت آنها چه می‌شود؟
به گزارش جدید پرس:

بنابه اعلام وزیر کار دولت سیزدهم چون درگیر طرح مردمی سازی یارانه‌ها بود، نتوانست در دو ماه و نیم گذشته میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی را تصویب کند. با این حال بالاخره امروز این رقم توسط حجت عبدالملکی اعلام شد.

بنابه اعلام وی حداقل دریافتی بازنشسته‌ها در سال جاری 5 میلیون و 580 هزار تومان خواهد بود. بازنشستگانی که بیش از حداقل حقوق دریافت می‌کنند، ۱۰ درصد افزایش خواهیم داشت که البته اگر حقوقشان تا سقف ۱۰ میلیون تومان باشد یک مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان نیز دریافت خواهند کرد.

پرداخت معوقه فروردین و اردیبهشت در تیر و مرداد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان واریز معوقات فروردین و اردیبهشت گفت: خردادماه احکام جدید صادر می‌شود و در تیر، معوقه فروردین و در مرداد، معوقه اردیبهشت را پرداخت خواهیم کرد.

ماجرای 650 هزار تومان چیست؟

یکی از ابهامات مصوبه جدید دولت، اعلام افزایش رقم ثابت ۶۵۰ هزار تومان به برخی بازنشسته‌ها است. عبدالملکی درباره این مبلغ توضیح داد و گفت: ۵۷.۴ درصد رشد شامل افرادی که حداقل مستمری را دریافت می‌کنند، می‌شود. حق عائله مندی و غیره نیز به آن افزوده می‌شود. اما برای کسانی که از حداقل بالاتر هستند عدد ۱۰ درصد افزایش را داریم، اما چون بازنشستگان تامین اجتماعی میزان دریافتی‌شان از صندوق‌های دیگر کمتر است دولت تصویب کرد علاوه بر آن ۱۰ درصد، یک مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان نیز درنظر گرفته شود که مختص کسانی است که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. مثلا کسی که حقوقش با افزایش ۱۰ درصدی به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان رسیده، ۱۵۰ هزار تومان دیگر افزوده می‌شود تا به ۱۰ میلیون تومان برسد.

انتهای پیام

 

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها