کد خبر: ۱۹۸۷
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
ثروتمندترین مرد جهان برای پرداخت پول خرید توئیتر شرط و شروط گذاشت و عملا در حال دبه کردن است.
به گزارش جدید پرس:

 «ایلان ماسک» ثروتمندترین مرد جهان، در توئیتی در پاسخ به سوال یکی از طرفدارانش از رکودی که ایالات متحده با آن مواجه است تمجید کرد و گفت که این در واقع یک اتفاق خوب است، زیرا برای مدت طولانی پول بر سر تنبل ها می بارید.

 او موضوع اجبار مردم برای در خانه ماندن کووید-۱۹ را دلیلی برای فریب دادن دانست که موجب شد مردم این توهم را داشته باشند که می‌توانند بدون کار سخت پول در بیاورند.

ماسک همچنین از شرکت‌هایی که به صورت ذاتی جریان نقدینگی منفی دارند (یعنی ارزش خودشان را کم می کنند) خواست بمیرند تا از مصرف منابع خودداری کنند.

به نقل از رسانه ها، مشخص نیست که ماسک به چه شرکت هایی اشاره می کرد. اما نکته مشخص این است که ماسک سرمایه انبوه خود در شرکت خودروهای الکتریکی تسلا را در واقعیت از طریق دریافت یارانه های دولتی ناشی از توجه به انرژی سبز کسب کرده است.

برخلاف تصور اولیه، ماسک اکنون فهمیده است آنطور که قبل از این فکر می کرد توئیتر سودآور نیست. وی اوایل همین ماه با خرید این پلتفورم رسانه اجتماعی به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار همه را شگفت زده کرد. این درحالی است که توئیتر به جز سال ‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در تمامی دوران فعالیتش ضرر کرده است.

به نظر می رسد ماسک حال از مشکلات سودآوری توییتر آگاه شده و فعلا آن عامله را معلق گذاشته است، زیرا سعی دارد قرارداد را تا زمانی که درصد ربات ها و حساب های اسپم آن به زیر ۵ درصد کاهش نیابد نهایی نکند.

ماسک پی برده است که توئیتر تنها ۲۱۷ میلیون کاربر دارد که قابلیت کسب درآمد از طریق تبلیغات از آن ها وجود دارد. رقم فوق به هیچ عنوان با ارقام فیسبوک قابل مقایسه نیست. اگرچه درآمدهای فیسبوک هم کاهش یافته است اما شبکه اجتماعی «مارک زاکربرگ» دارای ۱.۹۳ میلیارد مشترک است.

پایان/

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها