کد خبر: ۱۲۱۰
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
معاون قضایی دادستان کل کشور:
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: بدون شک وجود شفافیت، موجب می شود که خدمات بهتر به مردم برسد اما کسانی در داخل کشور، نفع خود را در عدم شفافیت می بینند.
به گزارش جدید پرس:

 سعید عمرانی ظهر دوشنبه در جمع دست اندرکاران حوزه شناسایی اموال، مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی در مشهد اظهار کرد: اکنون که دولت طرح اصلاح اقتصادی را شروع کرده است و برنامه دارد که با دادن کالابرگ و یا دیگر روش‌ها، جلو قاچاق کالاها گرفته خواهد شد، یقینا نفع این امر به مردم خواهد رسید.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اقدامات اقتصادی اصلاحی که دولت سیزدهم آغاز کرده، ضربه‌ای بزرگ به قاچاقچیان روغن و آرد و دیگر کالاها وارد می‌آورد.

وی بیان کرد: بدون شک وجود شفافیت، موجب می شود که خدمات بهتر به مردم برسد اما کسانی در داخل کشور، نفع خود را در عدم شفافیت می بینند.

عمرانی افزود: پیش از این کالاهایی که با ارز ترجیحی وارد می‌شد، توسط قاچاقچیان سر از بازار کشورهای همسایه در می‌آورد و به عبارتی از دسترس مردم خارج می‌شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: کسانی که در انظار عمومی مواد مخدر مصرف می‌کنند، امنیت روانی مردم را به خطر می‌اندازد و حال آنکه ما موظفیم امنیت روانی مردم را تامین کنیم و البته فعالیت شبانه‌روزی نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر، قابل قدردانی است که تقدیم بیش از ۱۲ هزار جانباز و چهار هزار شهید در این راه شاهدی بر این تلاش است.

عرضه و تقاضا در عرصه مواد مخدر باید مورد توجه قرار گیرد

دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در عرصه مواد مخدر آنچه باید توجه کنیم عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: تا وقتی تقاضا باشد عرضه هم هست، بیشترین علت عرضه هم سود و انگیزه اقتصادی است و باید کاری کرد تا ایجاد منفعت و سود اقتصادی در عرصه مواد مخدر از بین برود.

محمدحسین درودی گفت: در طول ۴۳ سال عمر انقلاب در مبارزه با مواد مخدر مسیری را طی کرده و توفیقاتی نیز داشته ایم و این نشانگر عزم جدی نظام در مبارزه با مواد مخدر است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: باید ببینیم در مبارزه با مواد مخدر چه کارهایی را باید انجام می‌دادیم که نداده ایم، در مقوله مبارزه با مواد مخدر، نیازمند ابزاری هستیم که مهمترین این ابزار، قانون است.

وی گفت: اگر جامعه آماری را بررسی کنیم تعداد افرادی که از مواد مخدر سودهای کلان می‌برند نسبت به فعالان این عرصه، کم است و باید سراغ همان سردسته های اصلی رفت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها