کد خبر: ۱۰۷۰۸
۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
اختلال اینترنت در روزهای گذشته و شدت یافتن آن از دیشب (۳۰شهریور۱۴۰۱) باعث ایجاد مشکلات زیادی در کسب و کارهای اینترنتی شده است. در همین راستا انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به ایجاد چنین محدودیت‌های گسترده‌ اینترنتی در کسب و کارها اعلام کرده است.
به گزارش جدید پرس:

در پی اختلال اینترنت در روزهای گذشته و قطع شدن اینترنت از دیشب (۳۰شهریور۱۴۰۱) مشکلات زیادی برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده است. به همین دلیل انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران در بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به ایجاد چنین محدودیت‌های گسترده‌ اینترنتی در کسب و کارها اعلام کرده است.در این بیانیه آمده است: «متاسفانه از ساعات پایانی ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، اینترنت همراه در شهرها و نقاط مختلف ایران، قطع شد. علاوه بر این، انواع مختلف اتصال‌های اینترنت ثابت نیز با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند که انواع سرویس‌های خارجی مورد استفاده کسب و کارهای اینترنتی و کاربرانشان را با اختلال روبرو کرده. به طور همزمان اینستاگرام که میلیون‌ها کسب و کار کوچک و متوسط ایرانی بر بستر آن فعالیت می‌کنند نیز فیلتر شده، واتس‌اپ هم که یکی از ابزارهای ارتباطی مهم کسب و کارها با مخاطبان است محدود شده است. نه تنها ابزارهای ارتباطی و سرویس‌های اینترنتی که حتی بعضی خدمات پرداخت نیز با مشکل مواجه شده‌اند.»

قطعی‌های اینترنت موجب دلسردی فضای استارت‌آپی کشور است

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در همین جهت اعتراض خود را نسبت به ایجاد محدودیت‌های گسترده در فضای کسب و کاری اینترنتی ابراز کرده و معتقد است در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات را برای جایگزینی اینترنت جهانی کافی نیست و ادامه داده است:«ساده انگارانه است که شبکه ملی اطلاعات را جایگزینی مناسب برای چنین موقعیتی در نظر بگیریم. کسب و کارهای اینترنتی از زیرساخت‌ها و سرویس‌های متعدد خارجی برای ارائه خدمات به کاربران خود استفاده می‌کنند که در چنین شرایطی همگی دچار اختلال شده و ادامه سرویس دهی به کاربران را با مشکلات جدی روبرو می‌کند.چنین اختلالات عمده‌ای در اتصال به بستر اینترنت جهانی، به معنای محدود شدن دسترسی به بسیاری از ابزارهای دیجیتال و حفظ و نگهداری سامانه‌های داخلی است. امری که دارایی‌های کاربران نزد کسب و کارهای اینترنتی و همینطور امنیت داده‌های آنها را به طور جدی تهدید می‌کند.»

در پایان، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، قطع اینترنت و اختلالات پیش آمده را باعث ایجاد مشکلات زیادی در سطح جامعه دانسته و خواستار رفع مسائل موجود شده و ادامه داده است: «با توجه به تاثیر جدی چنین محدودیت‌ها و اختلال‌هایی روی عملکرد کسب و کارهای اینترنتی و امنیت اطلاعات و دارایی‌های دیجیتال کاربران آنها، خواستار رفع سریع این محدودیت‌ها هستیم.ضمن اینکه روی دادن چنین رخدادهای ناگواری در اکوسیستم استارت‌اپی و فضای کسب و کار دیجیتال کشور، نتیجه‌ای جز دلسردی بیشتر نیروهای متخصص و فعالان ارزشمندی که گنجینه‌های این آب و خاک هستند، نخواهد داشت.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها