کد خبر: ۹۸۲۹
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد؛
شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و با هدف حمایت از گندمکاران، نرخ خرید تضمینی گندم با ۱۶۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰، در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به ۱۳ هزار تومان (با احتساب یارانه کشت) افزایش یافت.
به گزارش جدید پرس:

 از وزارت جهاد کشاورزی، تهران- ایرنا- شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در ۵ سال گذشته ۱۰ برابر شده به طوری که از هر کیلوگرم ۱۳۰۰ تومان در سال ۹۷ به هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان (با احتساب یارانه کشت) در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ افزایش یافت.

براساس این گزارش قیمت خرید هر کیلوگرم گندم که تا سال ۹۷ به ازای هر کیلوگرم یک‌ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در سال‌ ۹۸ به یک‌هزار و ۷۰۰ تومان، سال ۹۹ به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و در سال ۱۴۰۰ به ۵ هزار تومان رسید.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و با هدف حمایت از گندمکاران و ایجاد انگیزه در آن‌ها، نرخ خرید گندم با ۱۳۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰، در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و با ۱۶۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰، در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به ۱۳ هزار تومان (با احتساب یارانه کشت) افزایش یافت.

گفتنی است؛ افزایش بیش از ۲.۵ برابری نرخ خرید تضمینی گندم در دو سال اخیر از سوی دولت سیزدهم، راهبردی بود تا با حمایت از تلاش‌های شبانه‌روزی کشاورزان، مشوّق این عزیزان برای تولید هرچه بیشتر شد، به نحوی که در سال جاری، میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته، ۵۸ و نیم درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال آینده نیز همچنان استمرار و تداوم داشته باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها