کد خبر: ۹۲۰۴
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
خبر عرضه گوشت اسب و الاغ در کشور بالاخره از سوی رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور تایید شد.
به گزارش جدید پرس:

پیش از تایید رسمی این خبر محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی در نشست خبری اعلام کرده بود که گزارش فروش اسب و الاغ به دست ما رسیده است. آقامیری در اظهارات خود تنها به ارائه گزارش بسنده کرد و از تایید این خبر خوداری کرد. اما امروز رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اعلام کرد، عرضه گوشت اسب و الاغ در کشور وجود دارد. نکته جالب توجه  اینجاست که حامد زارعی با وجود تایید رسمی این خبر بر این نکته نیز اشاره  می کند که وجود عرضه گوشت اسب و الاغ میزان عرضه نگران کننده نیست.

 رئیس سازمان دامپزشکی علاوه بر تایید عرضه گوشت اسب و الاغ درکشور این نکته را نیز مورد تایید قرار داده که ما با کشتارهای غیرمجاز که شیوه و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مواجه هستیم به عنوان مثال کسانی که دام را در کنار خیابان و یا خارج از کشتارگاه بدون ناظر بهداشتی، ذبح می‌کنند، اما اینکه بگوییم عرضه گوشت تک سم‌ها در میزان بالا در کشور رواج دارد، چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

در ادامه زارعی استفاده از برخی از گوشت برخی حیوانات از جمله گربه‌ها در تولید سوسیس و کالباس را رد کرد و گفت: این مسئله را قویاً تکذیب می‌کنم و هیچ گربه‌ای برای تولید سوسیس و کالباس کشته نمی‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها