کد خبر: ۸۷۴۶
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر:
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به احیای نژاد آرین توسط این سازمان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۷۰ درصد جوجه نژاد آرین و خارجی موردنیاز کشور توسط این سازمان تامین می‌شود و مشکلی در این خصوص نداریم.
به گزارش جدید پرس:

«ناصر فخاری» روز دوشنبه در نشست خبری خود به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با تشریح عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم افزود: سهم تامین جوجه اجداد بین ۷۰ تا  ۷۵ درصد متعلق به سازمان اقتصادی کوثر است، شرکت زربال نمایندگی شرکت خارجی را داشت، اما پس از تحریم‌ها به سمت احیا و اصلاح نژاد آرین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشتیم.

مرغ آرین کاملاً ایرانی است

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه نژاد آرین کاملاً ایرانی است و هیچ وابستگی به خارج از کشور ندارد، اظهار داشت: این نژاد به دلیل ضریب تبدیل بالا با مقاومت‌های زیادی از سوی مرغداران روبروست؛ اما با توجه به تحریم‌ها باید جدا از اقتصاد بازار، امنیت غذایی کشور در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: اکنون راه‌های میان‌بری را می‌رویم که کشور از واردات نژاد مرغ بی‌نیاز شود و عاملی برای کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

فخاری تصریح کرد: بر اساس ظرفیت سازمان اقتصادی کوثر، طی ۵ سال علاوه بر نژاد آرین یک نژادی در داخل ایجاد می‌شود تا تمامی نیاز کشور را در بحث جوجه اجداد و جوجه یکروزه گوشتی تأمین کند.

وی گفت: واردات نژاد جوجه از کشورهای دیگر با وجود تحریم‌ها علیه ایران، تهدیدی برای کشور ما محسوب می‌شود زیرا این کشورها علاوه بر تحریم راه‌های دورزدن را باز گذاشته‌اند که می‌تواند به نفع کشور نباشد و حتی با تغییرات ژنتیکی کشور را با مخاطرات جدی روبرو کنند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر انتشار اخباری مبنی بر تأمین  ۹۰ درصد گوشت و مرغ کشور توسط این سازمان را تکذیب کرد و افزود: سهم این سازمان در تولید گوشت و مرغ کمتر از یک درصد (۷ دهم درصد) است.

سوءمدیریت برخی شرکت‌های کشاورزی در دولت گذشته

فخاری اظهار کرد: برخی شرکت‌های تولیدکننده محصولات کشاورزی شامل آبزی پروری، دام سبک و گاومیش در دولت گذشته به‌منظور پافشاری بر خودکفایی در این بخش، سه میلیون یورو ارز ترجیحی دریافت کردند، اما یک‌سوم محصل وارد و دو سوم آن را وارد نکردند؛ حتی در برهه‌ای شخصی مدیریت تخم ماهی چشم زده را برعهده داشت که خودش بزرگ‌ترین واردکننده عمده این محصول بود.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم از ۴۰ شرکت تولیدکننده وابسته به سازمان اقتصادی کوثر، سه شرکت در بخش کشاورزی به دلیل سوءمدیریت، تخلف و فساد تعطیل و مدیرانشان عزل شدند و حتی پرونده قضایی برایشان تشکیل شده است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: اکنون ۳۷ شرکت در این مجموعه فعال است  که طی ۱۱ ماه اخیر، ۵۰ درصد مدیران عامل، ۳۰ درصد اعضای هیات مدیره تغییر کردند.

فخاری افزود: ۹۴ درصد مدیران در این سازمان از طریق فراخوان و بررسی صلاحیت و شایستگی آنها انجام شده است و این اقدام با عنوان استعدادیابی انجام شده و حتی کارمندان هم در این طیف قرار گرفته و رتبه‌بندی شدند.

راه‌اندازی سیستم هوشمند مالی برای جلوگیری از تخلفات

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از راه‌اندازی سیستم هوشمند مالی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همه حقوق‌های ما قابل رویت باشد و به مسئولان ارشد کشوری حق دسترسی خواهیم داد و صورت‌های مالی را شفاف اعلام خواهیم کرد.

به گفته وی، بر اساس این سیستم همه حقوق‌ها قابل رویت خواهد بود و اکنون سیستم مالی هوشمند شده و تمام حقوق‌ها و دستمزدها در این سازمان رصد می‌شود.

فخاری با بیان اینکه اساسنامه ما در این سازمان بهره‌وری حداکثری و تامین نیاز جامعه با اولویت خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگران است افزود: در گذشته سازمان اقتصادی کوثر برای عده‌ای ویژه خوار و تریبون‌دار بود، در حالی که باید جامعه ایثارگران از آن برخوردار می‌شد.

این مقام مسوول با اشاره به جابه‌جایی ریل مدیریتی این سازمان در دولت‌های گذشته  گفت: منافع سازمان اقتصادی کوثر برای همه است اما جامعه ایثارگران در اولویت قرار دارند. مدیریت گذشته این سازمان را به سمت و سویی سوق داد که منافع جامعه ایثارگری ایفاد نمی‌شد به طور مثال معدن را با دامداری عوض می‌کردند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم متحول شده به طوری که یکی از شرکت‌ها سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان سودآوری داشته که با توجه به فرایند خود صنعت اکنون این درآمدها چندین برابر شده است.

وی افزود: شرکتی که سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان بیشتر نتوانستند دانه روغنی خریداری کنند. اکنون با وجود حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یک هزار میلیارد تومان خرید صورت گرفته است.

فخاری با بیان این که اقتصاد رهنما رویکرد جدید این سازمان در دولت سیزدهم است، ادامه داد: ما به دنبال رفاه برای جامعه ایثارگران هستیم، بخشی از سهام شرکت‌ها به سه دهک پایین جامعه ایثارگری اختصاص می‌یابد که اقدام مناسبی است و تداوم خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان اقتصادی گفت: ما نمی‌توانیم قبول کنیم که جانبازان مشکل داشته باشند و عده‌ای در این سازمان حقوق ۸۰ میلیون‌تومانی بگیرند. برای همین اخیراً ۴۰ میلیارد تومان برای اختصاص تشک ویژه جانبازان اختصاص داده شده که تاکنون ۳۰۰ تشک خریداری شده و هفته آینده ۵۰۰ تشک دیگر به دست جانبازان می‌رسد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها